Článek
AMG verze „áčka” má přední masku s výraznějším předním nárazníkem, vzadu je pak nepřehlédnutelný spoiler. Proti základním provedením „áčka”, které si půjde po krku s Audi S3, VW Golf 3 nebo BMW 140i, přijdou na AMG provedení standardně větší brzdy (vpředu 350 mm) a úpravy na podvozku.
Pod kapotou verze A35 je dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem. Motor produkuje maximální výkon 225 kW / 306 k při 6100 otáčkách, točivý moment vrcholí v rozmezí tří až čtyř tisíc otáček a má hodnotu 400 newtonmetrů.
Síla motoru se přenáší vždy na všechna čtyři kola (systém 4Matic) prostřednictvím dvouspojkové automatické převodovky AMG Speedshift DCT 7G.
Zrychlení 0-100 km/h je otázkou 4,7 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena elektronikou při 250 km/h. Spotřeba paliva v rámci nové emisní normy má hodnotu 7,4 l/100 km.
Premiéra v Paříži
Uvnitř najdete sportovní sedačky a volant potažený alcantarou. Zajímavostí je infotainment, který dovede zaznamenat dosažené časy na okruhu a jejich analýzu, včetně nejvyšší rychlosti, přetížení atd.
Ve světové výstavní premiéře se „baby AMG” ukáže první říjnový týden, kdy začíná pařížský autosalon. Do prodeje zamíří v první polovině příštího roku, prodejní cena zatím nebyla zveřejněna, s ohledem na nabízený výkon půjde o nejdostupnější AMG model. Tím bylo dosud provedení A45 AMG (360 k) za 1 185 000 korun.