Článek
O pohon se stará uprostřed umístěný osmiválec se zdvihovým objemem 3,8 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel (stejný motor je i v méně výkonném MP4-12C).
V P1 je výkon spalovacího motoru 737 koní při 7500 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 720 Nm a tohoto maxima dosahuje při 4000 otáčkách. Dalších 179 koní a 260 Nm přidává elektromotor, celkový výkon je 916 koňských sil.
Přenos výkonu má na starost sedmistupňová dvouspojková převodovka, všechen točivý moment putuje na zadní kola. P1 dovede jet i v čistě elektrickém režimu, 96 kilogramů vážící baterie mu dávají „šťávu“ na pouhých 10 kilometrů.
Nejvyšší rychlost omezena při 350 km/h
Parametry zrychlení či decelerace jsou velmi působivé. Stovku P1 pokoří za 2,8 s, zrychlení 0–200 km/h je otázkou 6,8 s a 0–300 km/h zabere pouhých 16,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 350 km/h (původně se hovořilo o „neomezených“ 384 km/h). To vše při kombinované – a jistě spíše teoretické – spotřebě 8,3 l.
Neméně působivé je i zpomalování, které mají na starost karbon-keramické brzdy. Ze stokilometrové rychlosti do úplného zastavení je potřeba 2,9 s a 30,2 metru. Zpomalení 200–0 km/h je otázkou 4,5 sekundy a 116 metrů, 300–0 km/h pak zabere 6,2 sekundy při délce 246 metrů.
Výroba trvá 17 dní
Na prodej bude celkem 375 exemplářů, které se vyrábějí výhradně ve Wokingu (Velká Británie). Bez zajímavosti není, že jedno auto vyrábí 82 pracovníků a zabere jim to 17 dní, což je v době velkovýroby automobilů jen těžko představitelné. Vzhledem k celkové pečlivosti výrobního procesu to ale ničemu nevadí.
McLaren P1 přijde v přepočtu na 26 miliónů korun a jestli máte zájem, několik volných kusů z plánované produkce ještě nemá svého majitele.