Článek
O kdejaké továrně vyladěné verzi se říká, že jde de facto o závoďák na silnice. V drtivé většině případů je to však nesmysl. Závodní auta jsou stavěna jen na rychlou jízdu a na silnici prostě nefungují a ani jim v běžném provozu není dobře.
Jenže McLaren nyní představuje model 620 R a zrovna tomuto výrobci lze věřit, že inspirace v závodním autě kategorie GT4 nebyla jen marketingová. Inu, britská automobilka jich postaví jen 350 kusů.
To je pech. Utržené kolo kamionu trefilo výlohu s McLarenem 650S
Už motor, dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 3,8 litru, má závodní původ, ovšem není limitovaný předpisy organizace FIA, takže v silniční verzi nabídne 612 koňských sil a 620 Nm maximálního točivého momentu a je spárován se závodní sekvenční převodovkou. Stovku tohle auto pokoří za 2,9 sekund. I díky suché hmotnosti 1 282 kilogramů.
Uvnitř se kvůli úspoře hmotnosti nedočkáte standardních komfortních prvků, z vnějšku speciální model poznáte podle nastavitelné aerodynamiky. Slova jako „počkej, miláčku, jen nastavím sklon zadního spoileru tak, aby to bylo ideální pro levotočivou zatáčku před restaurací, do které míříme,“ které před roky pronesl Jeremy Clarkson v pořadu Top Gear u testu Gumpertu Apollo, tak znovu nabírají na váze.
Greta pohřbila automobilové show, hřímá Jeremy Clarkson
Ano, s tímto závodním speciálem vypuštěným z homologační klece a zároveň přizpůsobeným pro silnice jen tak, jak to vyžaduje zákon, skutečně můžete vyrazit třeba na večeři. A cestou vám může závodní telemetrie vyhodnotit třeba přetížení. Výroba začne v lednu roku 2020 a v Británii činí základní cenovka 250 tisíc liber, v přepočtu přibližně 7,5 milionu korun.