Článek
Tahle řada v sobě zahrnuje třeba ty nej speciály, jakými jsou Senna nebo Speedtail. Jenže třeba Senna je vrchol v podobě ryzího konstrukčního umu. Nic přebytečného, vše je podřízeno jedinému – velký výkon přenést co nejlépe na okruh.
Jenže to je pro mnohé zákazníky málo. Nechtějí jezdit jen po okruhu, a přitom touží po ještě větším zážitku, než mají v klasickém voze. A tak přijde nové auto. McLaren odhalil jeho podobu. Půjde o dvoumístný speedster bez čelního skla a střechy. Kontakt člověka se vzduchem, jako ve Formuli 1.
Špičkové výkony budou zaručené díky přeplňovanému osmiválci, bez nějakých elektrických pomůcek má mít podle předběžných odhadů až 800 koní, což je agregát z verze 570S a Senna.
Navíc karoserie z uhlíkových vláken je zárukou nízké hmotnosti, a když padne k zemi střecha i čelní sklo, půjde prý o nejlehčí model v historii. Nějaké kroucení samozřejmě nehrozí, vždyť tady jde o konstrukci vozu typu monokok, tedy centrální pevný kokpit k uhlíkových vláken, na který jsou připevněny jak díly podvozku a motoru, tak i díly karoserie.
Samozřejmostí je, že půjde jen o omezenou edici. Konkrétně se vyrobí pouze 399 vozidel a cena bude určitě vyšší, než měl model Senna (21,3 milionu korun). Premiéra auta bude příští rok.