Článek
Německý závodní okruh Nürburgring je nejnáročnější okruh světa. Není tedy divu, že zejména výrobci sportovních modelů se chlubí časy, které na zdejší trati zajeli jejich závodní jezdci. Vypovídající hodnotu výsledky určitě mají, jakkoli je to pouze vodítko při výběru konkrétního auta.
McLaren zatím neuvedl přesný čas na 20,8 km dlouhé trati, jisté ale je, že P1 to zvládl pod magických sedm minut, což je skvělá hodnota. Během jízdy se P1 na 17 sekund pohyboval maximální rychlostí (350 km/h), průměrná pak byla 178 km/h.
Výkon spalovacího motoru je u P1 737 koní při 7500 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 720 Nm a tohoto maxima dosahuje při 4000 otáčkách. Dalších 179 koní a 260 Nm přidává elektromotor, celkový výkon je 916 koňských sil.
Stovka za 2,8 s, 0–200 km/h za 6,8 s
Parametry zrychlení či decelerace jsou velmi působivé. Stovku P1 pokoří za 2,8 s, zrychlení 0–200 km/h je otázkou 6,8 s a 0–300 km/h zabere pouhých 16,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 350 km/h (původně se hovořilo o „neomezených“ 384 km/h). To vše při kombinované – a jistě spíše teoretické – spotřebě 8,3 l.
Neméně působivé je i zpomalování, které mají na starost karbon-keramické brzdy. Ze stokilometrové rychlosti do úplného zastavení je potřeba 2,9 s a 30,2 metru. Zpomalení 200–0 km/h je otázkou 4,5 sekundy a 116 metrů, 300–0 km/h pak zabere 6,2 sekundy při délce 246 metrů.
McLaren P1 přijde v přepočtu na 26 miliónů korun. Na prodej bude celkem 375 exemplářů, které se vyrábějí výhradně ve Wokingu (Velká Británie).