Hlavní obsah

McLaren má nový vrchol. W1 míří na silnice s neuvěřitelnými čísly

Vlajkové modely od McLarenu jsou vždy výkladní skříní technologií v automobilovém průmyslu. Nový vůz nazvaný W1 přitom není elektromobilem, posouvá hranice hybridního pohonu a aerodynamiky.

Foto: McLaren

McLaren W1

Článek

V roce 1992 položil McLaren F1 základ pro všechna hyperauta. Byl nejen nejrychlejším autem své doby. V roce 2012 pak Britové uvedli revoluční první hybridní hypersport P1. Nyní, více než 30 let po původní F1, McLaren přichází se svým dosud nejvýkonnějším silničním vozem.

McLaren W1 je poháněn novými dvěma turbodmychadly a přeplňovaným osmiválcem o zdvihovém objemu čtyř litrů. Točí až 9200 ot./min. a sám poskytuje výkon 683 kW, 928 koní. V kombinaci s hybridním pohonem má systémový výkon 938 kW, 1275 koňských sil.

Systémový točivý moment činí ohromných 1340 Nm. To vše směřuje na zadní kola, přesto z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 2,7 sekundy. Z nuly na 200 km/h to trvá jen 5,8 sekundy a na třístovce je za méně než 12,7 sekundy. To je hodnota zrychlení běžného rodinného vozu na stovku.

McLaren Artura dostal otevřenou verzi

AutoMoto

Maximální rychlost je elektronicky limitována na 350 km/h. Stejně jako předchůdce totiž W1 není o trhání rychlostních rekordů, očividně cílí na komplexní jízdní vlastnosti.

McLaren údajně strávil s vozem W1 více než 350 hodin v aerodynamickém tunelu a otestoval více než 5000 individuálních bodů, aby se ujistil, že jde o nejaerodynamičtější superauto, jaké kdy automobilka vyrobila.

Díky karbonovému monokoku novinka váží jen 1399 kg bez náplní. W1 má zadní křídlo „Active Long Tail“, které se vysouvá spíše dozadu než nahoru. Je inspirované závodním vozem F1 GTR z roku 1997, snižuje odpor a zvyšuje přítlak. Využívá také nové generace aktivního odpružení.

Uvnitř nenajdete třísedadlovou konfiguraci jako v modelu F1, ale dvě sedadla vizuálně volně přecházejí do dalších částí. Nechybí komfortní výbava a nový infotainment, o ultimativní závodní vůz tedy rozhodně nejde.

McLaren vyrobí pouhých 399 kusů, jeden přijde přibližně na 60,5 milionu korun a všechny byly prodané ještě před oficiální premiérou.

Výroční edice McLarenu slaví triumfy ve třech nejvýznamnějších závodech

AutoMoto
Související témata:
McLaren W1

Výběr článků

Načítám