Hlavní obsah

McLaren Elva bude přívětivější, dostane čelní sklo

Novinky, Daniel Havlina

McLaren představil uživatelsky přívětivější verzi svého supersportu Elva, který byl původně ukazován jen jako vůz bez předního skla. Jeho další verze ho ale už nepostrádá, což řada potencionálních zákazníků ocení. Háček je v tom, že McLaren znovu snižuje počet vyrobených kusů.

Foto: McLaren

McLaren Elva

Článek

Nové superauto od McLarenu se má začít doručovat zákazníkům už velmi brzy. Předplatitelé by se modelu Elva mohli dočkat už na konci tohoto roku. Jistě je pak potěší, že si budou moci dopřát komfort předního skla, které se v původním konceptu neobjevovalo. Auto přitom podle inženýrů stále sdílí všechny uveřejněné vlastnosti auta.

Na prodej je vítězná formule Lewise Hamiltona

AutoMoto

Nedávno představený model Elva bez čelního skla bude oficiálně nejlehčím silničním McLarenem v historii, nicméně verze se sklem za ní nezůstane nijak pozadu. Sklo je totiž odlehčené a jeho rám tvoří převážně karbon. Celkově pak celý systém včetně stěračů přidá vozu asi 20 kilogramů na hmotnosti.

Výkonově lze Elvu srovnat se speciálním supersportem Senna, který umí z 0 na 100 km/h zrychlit za přibližně 2,8 sekundy a za 4 další už po silnici letí dvakrát rychleji. To vše díky přeplňovanému osmiválcovému motoru s objemem 4,0 litru, který nabídne výkon 815 koňských sil a 800 Nm točivého momentu.

McLaren ukázal nový hybrid, jmenuje se Artura a má neobvyklý šestiválec

AutoMoto

Špatnou zprávou pro všechny zájemce je pak to, že z původních slibovaných 399 kusů se celkové číslo vyrobených modelů posunulo nejprve na 249 a nyní dokonce pouze na 149 exemplářů. Ti, kteří ovšem mají vůz již zaplacený, slaví. Čím méně bude totiž vyrobeno kusů, tím bude mít vůz v budoucnu vyšší cenu.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám