Článek
Už dnes se dokážou vytisknout na 3D tiskárně díly na automobily, které jsou jak okrasné (například Mini tiskne některé okrasné individuální prvky na karoserii), tak i technické. Kupříkladu Bugatti bude nabízet speciální brzdové třmeny z podobného materiálu, jako jsou zmíněná kola na McLarenu.

Ráfky nasazené na McLarenu
Jejich autory jsou lidé z HRE Performance Wheels a za vytištěním stojí GE Additive. Základem je materiál, kterým je speciální prášek z titanu. Jenže takový prášek se samozřejmě nedá jen tak jednoduše tisknout. Na to musí být speciální technologie natavování elektronovým paprskem. Teprve pak se materiál stane tvárným a spékatelným, takže se s ním dá pracovat v 3D tisku.

Detailní pohled odhalí složitou konstrukci

Ráfek je z uhlíkového kompozitu a do něj jsou přišroubovány tyto centrální paprsky.
Samozřejmě, že tiskem lze vytvořit naprosto úžasné tvary. Jako v tomto případě, kdy vznikla zajímavá žebrovitá konstrukce. Ovšem má to i své nevýhody.
Nelze vytvořit větší části a hlavně části dostatečně pevné na to, aby vydržely nárazy. Důležitou vlastností kol je sice tvrdost, ale také pevnost. Splnit mnoho protichůdných požadavků najednou je tak velmi těžké. A tak vznikl samostatně prstenec kola z uhlíkového kompozitu, ke kterému jsou následně přišroubovány centrální paprsky vytvořené tiskem.
Výhodou celého kola je jeho vzhled a originalita a také to, že nerezaví. Nevýhodou bude cena. Ta bude extrémně vysoká. U HRE ji raději ani nezveřejnili.