Článek
Jaké má být podle McLarenu supersportovní auto? To vysvětlil Jamie Corstorphine, globální marketingový ředitel McLarenu, pro australský server Motoring. Podle něj značka vyznává hodnoty spíš klasické, tedy že supersport by měl být především lehký. A to současná technologie elektrického pohonu nesplňuje.
„Všechno, co chceme, je zprostředkování co nejlepšího zážitku z řízení. McLaren je o zážitku z jízdy. Proto vyvíjíme náš prototyp tak, abychom dosáhli co nejvyšší spokojenosti s řízením elektromobilu,“ řekl Corstorphine. Takže je jasné, že McLaren sice na elektromobilu pracuje, ale výsledky jsou tak žalostné, že raději zůstává u standardní konstrukce se spalovacím motorem, protože zatím jen u ní dokáže poskytnout to, co zákazníkům vyhovuje – perfektní auto.
Je zajímavé, že v rozhovoru nepadlo slovo o elektrifikaci částečné. Takže hybridní verze je asi také v plánu. Ale ta elektrická je zatím jen zkoušena a spíš se vývojáři rozhlíží, co nového a lepšího se na trhu objeví. Problém je totiž u akumulátorů. Jejich nedostatečná kapacita a nesmyslně pomalé nabíjení dělají ze sportovních aut sice skvělé hračky, ale jen na pár chvil.
Mike Flewitt, šéf McLarenu, nedávno pro Automotive News Europe vyjádřil přání, že kdyby měl někdy nabídnout elektrické auto, tak v plném výkonu na okruhu s dojezdem třicet minut a oproti tomu třicet minut dobíjení. Ovšem ukažte dnes takové auto. Pokud zvládne tak dlouho kroužit při plném zatížení, tak má v sobě hromadu ohromně těžkých akumulátorů, které se za třicet minut určitě nenabijí.