Hlavní obsah

McLaren, Aston Martin a Morgan mají nové šéfy

Někdejší šéfové výrobců italských supersportů pronikají do britských konkurenčních značek, může se zdát ze zpráv o změnách ve vrcholovém managementu značek McLaren, Morgan a Aston Martin.

Foto: McLaren

Michael Leiters

Článek

Tři britské automobilky během několika dní oznámily změny ve svém nejvyšším vedení. Nejčerstvější zprávou je, že šéf Aston Martinu Tobias Moers se vzdává své role, a to s okamžitou platností. Důvodem jsou podle dostupných informací rozpory s majitelem firmy Lawrencem Strollem.

Web Autocar, který zprávu přináší, dále píše, že o jeho odchodu se spekulovalo už delší dobu kvůli průměrným finančním výsledkům a odchodu řady respektovaných, schopných a důležitých lidí. Ještě v lednu však Stroll tyto spekulace vehementně popíral.

Foto: Ferrari

Roberto Fedeli (vpravo) a Romano Prodi, někdejší italský premiér

Jako generální ředitel nahradí Moerse Amedeo Felisa, jako technický ředitel Roberto Fedeli – oba s velkými zkušenostmi u Ferrari. Fedeli tam pracoval 26 let do roku 2014 a těsně před odchodem zastával pozici technického šéfa, Felisa byl u Ferrari 8 let do roku 2016 a odcházel z pozice generálního ředitele. Moers u firmy zůstane do konce července, aby usnadnil nástup nových šéfů.

Foto: Aston Martin

Amedeo Felisa

Podobnou změnou je nástup Michaela Leiterse na pozici generálního ředitele McLarenu. Ten také donedávna zastával vysokou pozici u Ferrari – pracoval tam od roku 2014, a když těsně před koncem loňského roku odcházel, byl ředitelem pro technologie.

Zajímavé na něm je, že se i v době elektrifikace snaží udržet hmotnost supersportů co nejníž. Viz jeho někdejší slova o přídavku elektrického pohonu do Ferrari SF90 Stradale: „Bolí to. Přidává to čtvrt tuny. Takovou hmotnost nevykompenzujete zcela, můžete udělat jen něco přidáním karbonových částí.“

Foto: Morgan Motor Company

Massimo Fumarola (vlevo) a Steve Morris

Třetí změnou u britské automobilky je nástup Massima Fumaroly do role generálního ředitele značky Morgan. Fumarola ovšem nemá zkušenosti z Ferrari, nýbrž z Lamborghini, kde pracoval jako projektový ředitel a byl i členem představenstva.

Na pozici generálního ředitele nahrazuje Steva Morrise, který si nechává jednu ze dvou svých funkcí – bude výkonným předsedou.

Fumarola s Morrisem budou dle vyjádření automobilky společně pracovat na strategickém růstu. Jedním z cílů je dostat se ze zhruba 850 vyrobených aut ročně k patnácti stům.

Výběr článků

Načítám