Článek
Britská značka o Spideru tvrdí, že je nejlehčím otevřeným vozem ve své třídě, s pohotovostní hmotností 1457 kg, jež mu dává náskok před Maserati MC20 Cielo a Ferrari 296 GTS.
Rozsáhlé použití lehkých materiálů – jako jsou uhlíková vlákna pro skládací pevnou střechu – znamená, že je jen o 62 kg těžší než současná verze kupé. Třílitrový zážehový motor V6 je shodný, ale díky softwarovým změnám má o 19 koní vyšší výkon. Nejen tohoto vylepšení se dočká i kupé.
Spolu s elektromotorem v převodovce je nyní celkový výkon systému 700 koní. Zrychlení z nuly na 100 km/h za rovné tři sekundy tak odpovídá stávajícímu kupé. Maximální rychlost činí 330 km/h a za vše mluví fakt, že jde o elektronicky limitovanou hodnotu.
Motor pohání vylepšenou verzi osmistupňové dvouspojkové automatické převodovky, která nyní řadí o 25 % rychleji. Špičkový výkon je k dispozici v širším pásmu otáček než dříve, od středního rozsahu až po 8500 ot./min.
Artura Spider designově vychází z Artury kupé, krom běžných úprav za kabinou pro skládací střechu zaujmou i dva prosklené panely, které mají bezpečnostní i aerodynamickou funkci.
McLaren přitom tradičně zachází do extrémů, má dokonce i 8mm fólii na čelním skle, která vyhlazuje proudění vzduchu nad kabinou. To bylo vyladěno tak, aby bylo účinné přibližně od 50 km/h do 145 km/h, kdy je vůz podle automobilky nejčastěji užíván se staženou střechou.
Dodávky Artura Spider a aktualizovaného kupé začnou v polovině tohoto roku, v patách lehce osvěženého GT a nového modelu 750S, které nahrazuje 720S.