Hlavní obsah

McLaren 750S je historicky nejlehčí a nejvýkonnější sériový model značky

Britská automobilka McLaren oficiálně představuje svůj nejnovější přírůstek do rodiny supersportů. Jedná se o nový model 750S, který je velkou modernizací modelu 720S. Je nejlehčím i nejvýkonnějším sériovým mclarenem v historii firmy.

Foto: McLaren

McLaren 750S Coupe

Článek

Když McLaren 720S v roce 2017 přijel poprvé na ženevský autosalon, vzbudil obrovskou vlnu pozitivních emocí a všichni si rázem uvědomili, že to McLaren myslí v boji s Ferrari a Lamborghini skutečně vážně. Novinka 750S, která by měla tento model plnohodnotně nahradit, tak má laťku nasazenou hodně vysoko. Podle čísel se ale na první pohled zdá, že Britové ve Wokingu rozhodně nic nepodcenili.

Vůz, který dorazí na trh v modelovém roce 2024, bude k dispozici v karosářských provedeních kupé i spider a z velké části vychází z poslední verze modelu 720S. V mnoha věcech ovšem inženýři udělali obrovský progres, což se podepsalo na tom, že novinka je nejlehčím a nejvýkonnějším sériovým vozem značky.

Pod kapotou zůstává čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který má ovšem jiný plnicí tlak. Auto tak produkuje ohromujících 750 koňských sil a 800 N.m točivého momentu, což způsobuje, že z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,7 sekundy. Auto je ovšem také chytřejší a jinak nastavené.

Supersport od tvůrce McLarenu F1 přijíždí v otevřené variantě

AutoMoto

Podvozek je oholený o každý přebytečný gram váhy, auto má také novou geometrii, nejnovější odpružení PCC třetí generace, rychlejší převody v řízení a nové čerpadlo posilovače řízení. McLaren pak tvrdí, že téměř jedna třetina dílů je na 750S zcela nových.

McLaren mimo výkonu zapracoval i na váze, protože sáhl po lehčím výfukovém systému. Celkově má auto poměr váhy 579 koní na tunu, což je podle výrobce nejlepším číslem v daném segmentu. Nutné je ale dodat, že na tento poměr se 750S dostane jen ve své nejlehčí variantě, například s extrémně lehkými sedadly z uhlíkových vláken, která ale nejsou prvky standardní výbavy. V nejlehčí podobě je suchá hmotnost vozu Coupé 1281 kilogramů (1326 kg pro spider).

Auto mimo jiné dostalo celou řadu nových aerodynamických úprav karoserie, z nichž nejvýrazněji působí nové aktivní zadní křídlo, jenž je větší než u 720S a funguje stejně jako systém DRS ve formuli 1. Co se interiéru týče, ten nabídne čalounění alcantarou nebo kůží Nappa, Apple CarPlay i další technické vymoženosti odpovídající současným standardům.

Co se ceny a dostupnosti týče, o vůz je už nyní obrovský zájem a například v USA jsou už všechny kusy určené pro tamní trh vyprodané. Cena je tam stanovena na přibližně 330 tisíc dolarů, tedy v přepočtu asi na 7,3 milionu korun.

Proč McLaren nespěchá do elektromobility? Pravidla nejsou jednoznačná

AutoMoto
Související témata:
McLaren 750S

Související články

Výběr článků

Načítám