Článek
Opel nasadil cenu pětidveřové verze corsy, za kterou se proti třídveřové vždy připlácí 15 tisíc korun, přímo proti nové fabii hatchback. Základní cena je totiž na korunu stejná. Když si auto dovybavíte o prvky, které jsou jednoduše „nutné”, cena se odlišuje.
Celkem o 14 900 korun v neprospěch Opelu, což je možná trochu překvapivé – fabia tak z celé trojce vychází jako nejlevnější, třebaže se v jejím případě připlácí i za prvky, které má konkurence „zadarmo”.
Jde například o centrální zamykání, které sice dostanete standardně, ovšem bez dálkového ovládání. Připlácí se i za radio přehrávač. Naopak, díky paketu Active Plus ušetříte 32 tisíc korun za klimatizaci, elektrické ovládání oken vpředu a elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Fabia nejlevnější, má ovšem nejslabší motor
Fabia tak vyjde z celé trojice nejlevněji, nejdražší je Mazda2. Jenže v jejím případě dostanete coby základní motor čtyřválcovou patnáctistovku, která nabídne největší výkon a spotřebu na úrovni základního litrového MPI z fabie, jediného tříválce z našeho srovnání.
Pokud Mazdu2 porovnáme s fabií s motorem 1.2 TSI (66 kW), je cenový rozdíl 9 tisíc korun ve prospěch japonského soka.
Porovnání Hyundai i20 a fabie najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]
Všeobecnou nevýhodou japonských výrobců je malá individualizace výbavy. Mazda2 má v nabídce celkem sedm výbavových stupňů (fabia tři, corsa pět), pro většinu prvků ale musíte sáhnout po vyšším výbavovém stupni, protože v základu je nedostanete – přední mlhová světla, zadní dělené sedačky v poměru 60:40.
Rezervu, ať už plnohodnotnou, či neplnohodnotnou, u malé mazdy nedostanete ani v nejvyšším výbavovém stupni, zákazník vždy obdrží sadu na opravu pneumatik.
Nejkratší záruku má fabia, za velmi snesitelných 990 korun si ji ale o tři roky prodloužíte (5 let nebo 100 000 km), včetně záruky mobility. Opel sice má standardně pětiletou záruku (respektive 150 000 km), ta však není plnohodnotná – vztahuje se pouze na motor, převodovku a rozvodovku. Mazda má standardně tříletou záruku, kdo by chtěl dva roky navíc, zaplatí 6888 korun.
Cenové porovnání Opelu Corsa, Mazdy2 a Škody Fabia | |||
---|---|---|---|
Model | Opel Corsa | Mazda2 | Škoda Fabia |
Motor | 1,2 (51 kW/70 k), 115 Nm | 1,5 (55 kW/75 k), 135 Nm | 1,0 MPI (44 kW/60 k), 95 Nm |
0–100 km/h, max. rychl. | 16,0 s, 162 km/h | 12,1 s, 171 km/h | 15,7 s, 160 km/h |
Komb. spotřeba | 5,3 l/100 km | 4,7 l/100 km | 4,7 l/100 km |
Výbavový stupeň | Selection | G75 | Active |
Počet airbagů | 6x | 6x | 6x |
Klimatizace | 25 000 Kč | 33 000 Kč | 5000 Kč (paket) |
El. ovládání oken vpředu | S | S | S |
Rádiopřijímač | S (včetně CD) | S | 6500 Kč |
Metalická barva | 13 000 Kč | 11 500 Kč | 10 900 Kč |
Kola | 14 palců, ocelová | 15 palců, ocelová | 14 palců, ocelová |
Palubní počítač | 2200 Kč | S | 2000 Kč |
Centrální zamykání na DO | S | S | 4000 Kč |
Přední mlhovky | 4000 Kč | N | 4100 Kč |
Plnohodnotné rezervní kolo | 1500 Kč | N | 1100 Kč |
Záruka | 5 let/150 000 km (nekompletní) | 3 roky | 2 roky |
Záruka na 5 let | 9307 Kč | 6888 Kč | 990 / 12 000 Kč |
Základní cena | 234 900 Kč | 259 900 Kč | 234 900 Kč |
Cena se všemi doplňky* | 278 400 Kč | 304 400 Kč | 263 500 Kč |
Zdroj: oficiální české ceníky, stav k 28. lednu 2015. V úvahu jsou brány akční ceny. S = standardní výbava, N = nelze objednat; * všechny výše uvedené položky vyjma prodloužené záruky |