Článek
V Evropě si značku Mazda spojujeme především s osobními automobily, ve světě však nabízí i stroje užitkové včetně pick-upu BT-50. Ten byl původně postaven na základech Fordu Ranger a nabízel se i zde, v poslední generaci ale sdílí techniku s modelem Isuzu D-Max a do Evropy se nedováží. Nyní se ale dočkal modernizace pro modelový rok 2025.
Modernizace přináší úpravy designu, který lépe ladí s moderními SUV značky ve stylu designového jazyka Kodo. Nejvýraznější změnou prošla příď s výraznou maskou chladiče, lemovanou novými LED světlomety. Nový je také nárazník s aerodynamicky optimalizovanými tvary, které mají pomoci snížit spotřebu.
Vzadu prošlo úpravou víko korby, nová jsou také zadní LED světla a pozornosti neujde ani obří logo značky vpředu i vzadu. S modernizací se také rozšířila nabídka laků a litých kol.
Původní pohonné jednotky
Kabina nabízí modernější 9" displej infotainmentu, v kapličce přístrojů je pak nově 7" displej zobrazující více informací o autě. Nechybí ani bezdrátová mobilní konektivita, nové USB-C konektory a lehké úpravy dekorů a čalounění, díky čemuž kabina působí téměř prémiově.
Protože pick-up vychází z modelu představeného již v roce 2020, byla modernizace využita také k přidání pestré palety moderních asistenčních systémů, pod kapotou ovšem zůstaly původní pohonné jednotky: 1,9litrový turbodiesel o výkonu 110 kW (150 k) a 3,0litrový motor o výkonu 140 kW (190 k).
Mazda BT-50 je k dispozici s manuální i automatickou šestistupňovou převodovkou. Zájemci si také mohou vybrat mezi pohonem pouze kol zadních, nebo systémem pohonu všech kol. Jak už ale z absence modelu na našich silnicích nejspíš tušíte, ani nová Mazda BT-50 nezamíří na trhy starého kontinentu.