Hlavní obsah

Mazda skutečně zvažuje návrat sportovních aut s rotačním motorem

Během oznámení společného vývoje spalovacích motorů automobilek Toyota, Subaru a Mazda zazněla informace, která konečně po mnoha letech spekulací potvrzuje zvažování nástupce modelu RX-8.

Foto: Toyota

První ukázka nového dvourotorového rotačního motoru Mazda, který by se mohl objevit v novém sportovním modelu

Článek

Automobilka Mazda je známá svým často unikátním přístupem, který se datuje hluboko do historie. Jako jedna z mála se například rozhodla ve velkém využívat rotační spalovací motory, kterými osadila i sportovní modely RX-7 a RX-8.

O jejich nástupci se spekuluje již mnoho let, přičemž zvažovaného nástupce Mazdy RX-8 zřejmě zastavil nástup finanční krize. Nyní se rotační motor objevuje pouze v elektrickém crossoveru CX-30, kde plní roli generátoru pro dobíjení baterie, časem by se ale rotační motor mohl opět vrátit ve sportovních modelech.

Toyota, Subaru a Mazda budou spolupracovat na vývoji nových spalovacích motorů

AutoMoto

Během nedávné prezentace společného vývoje nových spalovacích motorů vhodných pro elektrifikaci i spalování alternativních paliv, na které se dohodly automobilky Toyota, Subaru a Mazda, totiž od představitelů Mazdy zazněla informace, která byla na první pohled snadno přehlédnutelná.

Mazda prezentovala koncept rotačního motoru se dvěma rotory, který by byl umístěn podélně mezi předními koly. Ke konceptu automobilka uvedla, že by mohl sloužit jako výkonný generátor energie s nízkým těžištěm, díky zvětšení objemu se navíc mělo podařit snížit vibrace i emise.

Zásadní je ovšem poslední věta u konceptu rotačního motoru: „Uvažuje se také o jeho použití ve sportovních vozech.“

Automobilka tak po dlouhé době oficiálně potvrdila, že skutečně zvažuje sportovní vůz s rotačním motorem, přičemž posledním byla právě Mazda RX-8, která se přestala vyrábět v roce 2012. Nově by však rotační motor neroztáčel kola, ale vytvářel by energii pro baterii, která by napájela elektromotor roztáčející pravděpodobně zadní kola.

Podobu nového sporťáku s rotačním motorem pak mohl naznačit koncept Mazda Iconic SP, představený v loňském roce na autosalonu v Tokiu, který již počítal s kombinací rotačního spalovacího motoru a elektromotoru.

Tato kombinace totiž umožní postavit sportovní vůz s nižší hmotností, neboť lze použít menší a lehčí baterie. A právě nízká hmotnost je pro sportovní vozy značky charakteristickým rysem.

Nový sporťák poháněný Wankelovým motorem je naším snem, zní z Mazdy

AutoMoto

Nejen MX-30. Mazda pokračuje ve vývoji Wankelova motoru

AutoMoto

Výběr článků

Načítám