Článek
Automobilový průmysl prochází v posledních letech velkými změnami, které souvisejí zejména se změnou pohonu. Proměnou ale v posledních letech prošla i velká část symbolů známých automobilek, přičemž naprostá většina přechází na minimalismus.
Nové logo si měla letos v červenci registrovat i Mazda Motor Corporation, jak upozornil japonský web Chizai Watch. Logo by zatím mělo být schváleno pro použití v Japonsku, nicméně jeho globální aplikace může být jen otázkou času. Ostatně automobilka už ho prezentovala i na dvou konceptech včetně sedanu EZ-6 pro Čínu.
Mazda has a new logo. Simple, minimal and flat.
— Karim Salkim. (@karimsalkim) July 26, 2024
Love it. pic.twitter.com/VL9hW45PMO
Nové logo se stále drží motivu písmene M, jeho design je však celkově plošší namísto prostorového. Lehce se změnila ramena směřující k vnějšímu rámečku, který oproti současné verzi působí zakulaceněji. Také font automobilky je jednodušší. Chromový vzhled zatím nahradila černá barva, ovšem na konceptech bylo logo vždy podsvícené.
Nová loga, jejichž inovace spočívá především ve zjednodušení a prostší grafice, v posledních letech představilo mnoho automobilek - například Volkswagen, Audi, BMW, Renault a řada dalších. Mnoho z nich se s novým logem vrací do historie, což však není případ Mazdy.
Japonská automobilka, založená již v roce 1920, vystřídala v uplynulých desetiletích řadu motivů. Často spoléhala jen na nápis Mazda. Současný motiv písmene M v rámečku je používaný od roku 1996 a v letech 2015 a 2018 prošel drobnou evolucí.