Článek
Automobilový průmysl prochází v posledních letech velkými změnami, které souvisejí zejména se změnou pohonu. Proměnou ale v posledních letech prošla i velká část symbolů známých automobilek, přičemž naprostá většina přechází na minimalismus.
Nové logo si měla letos v červenci registrovat i Mazda Motor Corporation, jak upozornil japonský web Chizai Watch. Logo by zatím mělo být schváleno pro použití v Japonsku, nicméně jeho globální aplikace může být jen otázkou času. Ostatně automobilka už ho prezentovala i na dvou konceptech včetně sedanu EZ-6 pro Čínu.
Mazda has a new logo. Simple, minimal and flat.
— Karim Salkim. (@karimsalkim) July 26, 2024
Love it. pic.twitter.com/VL9hW45PMO
Nové logo se stále drží motivu písmene M, jeho design je však celkově plošší namísto prostorového. Lehce se změnila ramena směřující k vnějšímu rámečku, který oproti současné verzi působí zakulaceněji. Také font automobilky je jednodušší. Chromový vzhled zatím nahradila černá barva, ovšem na konceptech bylo logo vždy podsvícené.
Toyota, Subaru a Mazda budou spolupracovat na vývoji nových spalovacích motorů
Nová loga, jejichž inovace spočívá především ve zjednodušení a prostší grafice, v posledních letech představilo mnoho automobilek - například Volkswagen, Audi, BMW, Renault a řada dalších. Mnoho z nich se s novým logem vrací do historie, což však není případ Mazdy.
Japonská automobilka, založená již v roce 1920, vystřídala v uplynulých desetiletích řadu motivů. Často spoléhala jen na nápis Mazda. Současný motiv písmene M v rámečku je používaný od roku 1996 a v letech 2015 a 2018 prošel drobnou evolucí.