Článek
Princip je vlastně stejný jako u mnoha jiných značek. Vezměte auto, které tu už je (v našem případě CX-5), zvětšete ho, natáhněte, dejte dovnitř další řadu sedadel a je to. Takže tohle je takový Volkswagen Tiguan Allspace nebo chcete-li Škoda Kodiaq.
Mazda roztáhla rozvor náprav o 230 mm, karoserii o 350 mm. To se pak nemůžeme divit, že v kufru nad platem je v pětimístném provedení místo pro 572 litrů nákladu a nějaké ty drobnosti (65 litrů) ještě pod podlážkou. A když se vyklopí třetí řada, pak je tu 239 litrů.
Tohle auto je zatím určeno pouze pro japonský trh. Z toho se také odvozuje nabídka motorizací. Je jen jedna – vznětový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D, tady s výkonem 140 kW (190 koní) a točivým momentem 450 Nm. Přes automatickou převodovku se přenáší síla na všechna kola. Elektronika používá i vektorování točivého momentu, což je rozdělování síly mezi koly tak, aby byla co nejvíce využita, a ne zmařena přibrzďováním. Auto tak ze zatáček vyjíždí plynule, ale rychleji.
Interiér je vlastně CX-5, jen ve větším. Zajímavé je, že v nabídce bude jak sedmimístná, tak i šestimístná verze.
Pokud se vám auto líbí, je možné, že jednou japonské ostrovy opustí. Model CX-9 je totiž už starší a potřebuje nahradit.