Článek
Automobilka Mazda spolupracuje s čínskou společnosti Changan již od roku 2012, kdy vznikl jejich společný podnik. Čínský závod ve městě Nanking dnes vyrábí pět modelů: Mazda CX-30, CX-5, CX-50, Mazda 3 a elektrický sedan Mazda EZ-6, který se jako Mazda 6e nakonec dostal i do Evropy.
V budoucnu se ale výroba rozšíří ještě o nově uvedený plně elektrický crossover EZ-60, který by se mohl stát bezemisní alternativou k modelům CX-5 nebo CX-60. Podle CarNewsChina je přitom základem opět platforma Changan EPA1 podobně jako u sedanu EZ-6.

Mazda EZ-60 designově navazuje na sedan EZ-6 nabízený i v Evropě.
Po designové stránce crossover navazuje na styl představený již sedanem. Vpředu vidíme výrazný světelný podpis s osvětleným logem a linkou propojující světlomety. Originální je však i sportovně tvarovaný přední nárazník, zatímco z profilu zaujmou elegantní tvary, zapuštěné kliky, aerodynamické tvary kol a minimalistická zrcátka.
Automobilka zatím parametry vozu nezveřejnila, vůz by však měl mít podobné parametry jako crossover Changan Deepal S07, postavený na stejné technice. Ten je osazen elektromotorem na zadní nápravě a nabízí se ve dvou výkonnostních provedeních: 160 kW (215 k) a 190 kW (215 k).
K dispozici jsou také dva typy baterií: LFP s kapacitou 68,8 kWh a dojezdem cca 520 km, nebo NMC s kapacitou 80 kWh a dojezdem 628 km. Dojezdy dle čínského testovacího standardu však bývají často nadhodnocené. Stejnou kapacitu baterií ale nabízí i sedan EZ-6, který je dostupný s elektromotory o výkonu 245, respektive 258 koní.

Mazda zatím zveřejnila pouze prvních pár snímků, premiéra se uskuteční během autosalonu v Šanghaji.
Na finální parametry vozu si budeme muset počkat stejně jako na pohled do interiéru. Oficiální premiéra je naplánována na šanghajský autosalon, který začne 23. dubna. Otázkou pak zůstává i vývoz modelu do Evropy, s ohledem na rostoucí popularitu crossoverů by však dávalo smysl, pokud by crossover EZ-60 následoval sedan EZ-6.