Článek
V době, kdy většina automobilek zmenšuje motory pod kapotami svých aut, aby ta měla na papíře nižší spotřebu bez ohledu na reálný svět, přichází Mazda s novým řadovým šestiválcem. To už víme řadu měsíců, na motoru se pracuje už dlouho. Nyní ale v rámci prezentace na téma firemních financí za třetí kvartál letošního roku automobilka odhalila více.
Podle japonského webu Car Watch Impress, na nějž se odkazuje i známý motoristický web Motor1, je v plánu uvedení šestiválce na trh po roce 2022. To zhruba odpovídá i plánům na novou generaci Mazdy 6, která by měla přijít také někdy v roce 2022 nebo 2023. A třebaže prezentace nepotvrdila, zda „šestka” nový motor dostane, jeví se to jako velmi pravděpodobné.
Test Mazdy 6 Wagon CD150: Když volba rozumu řidičskou vášeň nekosí
Že bude motor v autě uložen podélně, bylo nasnadě; řadový šestiválec napříč před přední nápravou je poměrně unikátní a dnes již nepoužívané řešení. Prezentace to potvrzuje a uvádí, že se počítá s pohonem všech kol; o pohonu pouze zadních kol není zmínka.
Dozvídáme se také, že bude mít naftovou i benzínovou variantu, a také bude existovat ve verzi SPCCI, tedy v kombinaci vznětového a zážehového spalování, při němž je palivem bezolovnatý benzín. A má být také elektrifikován; zatím však není jednoznačné, zda mild hybridem anebo plug-in hybridem - anebo obojím.
Zajímavé, ale má to smysl? První jízda s benzínovým dieselem SkyActiv-X
Automobilka na prezentaci ukázala také řadový čtyřválec s elektromotorem a převodovkou, připravený také pro zástavbu pod přední kapotu podélně. Zda se jedná o hybridní anebo plug-in hybridní ústrojí, zatím není jisté.
Prezentace také hovořila o budoucích investicích do elektrifikace, a to zejména po stránce plug-in hybridních ústrojí. Zmiňuje také Wankelův rotační motor, o němž se už dlouho spekuluje jako o prodlužovači dojezdu elektromobilu. Ostatně. Mazda MX-30 má na takovou jednotku pod kapotou připravený prostor.