Článek
Zveřejněné patentové snímky říkají, že automobilka Mazda už mnoho měsíců pracuje na kupé-verzi svého modelu 3. Byly zveřejněny před několika dny patentovými úřady v Evropě i v USA.
Je sice běžné, že si automobilky patentují pouhé nápady, které leckdy ani nevyužijí, aby byly kryty před krádeží duševního vlastnictví či podobnými nekalostmi. Ovšem že by jiná automobilka postavila dvoudveřové auto, které by bylo jako vejce vejci podobné stávající Mazdě 3, asi můžeme považovat za velmi nepravděpodobné. A tedy se domnívat, že Mazda skutečně chystá „třídvířko“.
Žádost o patent má titulek „Struktura karoserie vozidla“, byla podána 18. června 2021 a zveřejněna 5. ledna 2022. Věnuje se podpěrám střechy - ty se při přesunutí B-sloupku dozadu nutně změní.
Stejný den byl zveřejněn ještě jeden patent Mazdy, a to na vozidlo s motorem za zadní nápravou, pohonem zadních kol a převodovkou u zadní nápravy. Co je zajímavější, je, že ten motor by měl být Wankelův rotační motor o třech rotorech a měl by dle patentu být spojený s elektromotorem.
Třírotorový Wankel v historii Mazda prodávala jen jednou - v Eunosu Cosmo, který se do Česka nedovážel. Nejznámější auta s Wankelovými rotačními motory u nás jsou modely RX-7 a RX-8, které měly po dvou rotorech. A svět dodnes čeká na nástupce RX-8 - už téměř deset let.
Znamenají tyto patentové nákresy jistotu, že můžeme v dohledné budoucnosti očekávat přinejmenším jeden, ne-li dva modely Mazdy, které by byly pro fanoušky velkým potěšením a zároveň políčkem dnešní době, kdy to vypadá, že cokoliv vyjma elektrických crossoverů nemá šanci? To rozhodně ne. Ale doufat můžeme.