Článek
Mazda se svými atmosférickými motory může být považována za sveřepého tradičního výrobce, ale rychlá elektrifikace ji také nemine. Automobilky po celém světě kvůli přísnějším ekologickým předpisům vynakládají miliardy dolarů na zvýšení výroby elektromobilů a baterií do nich.
Investiční plán Mazdy navazuje na podobná letošní oznámení domácích konkurentů, jako jsou automobilky Toyota a Honda, které čelily kritice kvůli pomalému přechodu na elektrická auta.
„Budeme podporovat zavádění elektromobilů poháněných baterií a zvážíme investice do výroby baterií. Odhadujeme, že od roku 2030 se podíl elektromobilů na celosvětových prodejích Mazdy zvýší na 25 až 40 procent,“ uvedla Mazda v prohlášení. Její předchozí cíl prodeje elektromobilů byl 25 procent z celkových prodejů do roku 2030.
Investici Mazda plánuje společně s partnery a bude použita na výzkum a vývoj, řekl novinářům Akira Koga z vedení automobilky. Harmonogram ale neupřesnil, podle něj bude záležet na tom, jak rychle elektrovozy získají na popularitě.
Mazda se zbavila ruské divize za jediné euro
Na vývoji a výrobě elektrických pohonných jednotek bude Mazda spolupracovat se sedmi společnostmi, například s japonským výrobcem elektronických součástek Rohm. Automobilka uzavřela dohodu o dodávkách baterií pro své elektromobily vyráběné v Japonsku s domácím výrobcem Envision AESC, uvedl šéf automobilky Akira Marumoto.
Ve finančním roce, který skončí v březnu 2026, chce Mazda dosáhnout čistých tržeb 4,5 bilionu jenů. V porovnání s posledním finančním rokem, který se uzavřel letos v březnu, by to byl nárůst zhruba o 45 procent.