Hlavní obsah

Mazda CX-80 přijíždí jako vlajkové SUV značky, nabídne až sedm míst

Mazda uvádí na evropských trzích svůj nový vlajkový SUV model nesoucí označení CX-80, který má namířeno jako konkurence proti vozům typu Kia Sorento, Volvo XC90 nebo nová Škoda Kodiaq. Kromě působivých rozměrů jeho kabina nabízí až sedmimístné uspořádání.

Foto: Mazda

Mazda CX-80

Článek

Pod kapotou bude k dispozici vznětový šestiválec a plug-in hybridní pohonné ústrojí.

Vůz po designové stránce výrazně připomíná menší model Mazda CX-60, uvedený již v roce 2022, se kterým sdílí také platformu Large Product Group. Oproti pětimístnému modelu CX-60 je však novinka o 250 mm delší, 24 mm vyšší a má o 250 mm delší rozvor.

Vůz měří 4955 mm na délku, 1890 mm na šířku, 1710 mm na výšku a rozvor má hodnotu 3120 mm. V sedmimístné konfiguraci nabídne zavazadelník o objemu 258 litrů, který se po sklopení zadních sedáků do podlahy zvětší na 687 litrů.

Test Mazdy CX-60 PHEV: Správná koncepce dokáže divy

Testy

Po sklopení obou zadních řad se zavazadelník zvětší až na 1221 litrů. Lavici ve druhé řadě, kterou lze posouvat v rozsahu 120 mm, přitom mohou nahradit i dvě samostatná komfortní křesla nabízející nastavitelný sklon opěráku až 33 stupňů.

Ve výbavě zákazníci najdou 12,3palcovou obrazovku infotainmentu, třízónovou klimatizaci, bezdrátovou nabíječku, systém hlasového ovládání Alexa nebo systém rozpoznávání obličeje, který automaticky nastaví vůz podle preferencí řidiče.

Pod kapotou budou k dispozici dvě podélně uložené pohonné jednotky, podobně jako u modelu CX-60. Zákazníci se mohou těšit jak na řadový vznětový šestiválec, tak na čtyřválcový zážehový plug-in hybrid.

Vznětový e-Skyactiv D nabízí 3,3litrový vznětový šestiválec o výkonu 187 kW (254 k), který doplňuje 48V mild-hybridní systém. Motor nabízí nejvyšší výkon 254 koní, slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy, maximální rychlost až 219 km/h a průměrnou spotřebu kolem 5,7 až 5,8 l/100 km.

Plug-in hybrid e-Skyactiv PHEV kombinuje 2,5litrový zážehový čtyřválec s elektromotorem a baterií s kapacitou 17,8 kWh. Kombinovaný výkon dosahuje 241 kW, díky čemuž vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, a slibuje rychlost až 195 km/h. Dojezd čistě na elektřinu by měl dosahovat až 60 km.

Obě pohonné jednotky jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která výkon posílá na systém pohonu všech kol s prioritou zadní nápravy. Systém Mi-Drive nabízí čtyři jízdní režimy, včetně čistě elektrického pro plug-in hybridu.

Foto: Mazda

Mazda CX-80 utáhne až 2,5 tuny.

Podvozek vozu by měl nabízet vysokou stabilitu a jistotu v zatáčkách, čemuž u plug-in hybridu pomůže i nízké těžiště díky bateriím. Model je navíc vybaven systémem, který v zatáčkách přibrzďuje vnitřní zadní kola, a pomáhá tak potlačovat náklony karoserie.

Mazda CX-80 se navíc může pochlubit tažnou kapacitou až 2,5 tuny, přičemž připojování přívěsu usnadní i kamera zaměřená na tažné zařízení.

Vůz by měl dorazit na evropské trhy ještě v tomto roce, ceny pro český trh ale zatím neznáme.

Nejen MX-30. Mazda pokračuje ve vývoji Wankelova motoru

AutoMoto

Výběr článků

Načítám