Článek
Příchod nové generace Mazdy CX-5, nejpopulárnějšího SUV japonské automobilky, se očekává až za dva roky, přesto už nyní víme, co bude ukrývat pod kapotou. Půjde totiž o zcela nový zážehový motor s označením Skyactiv-Z.
Automobilka oznámila příchod nového motoru v rámci tiskové konference, která se věnovala dalším plánům automobilky na elektrifikaci. Mazda přitom snížila plánované investice z původních 2 trilionů na 1,5 trilionu jenů, což je v přepočtu pokles z cca 309,4 miliardy na cca 232 miliard korun.
Omezení by se mělo týkat investic do architektury, hybridních systémů a bateriového managementu. Místo toho se značka zaměří na další spolupráci se svými partnery, jako je například Toyota nebo čínská značka Changan, jak dodává Autocar. Ve spolupráci s čínskou značkou už přitom Mazda vytvořila i elegantní elektrický sedan 6e.
Mazda CX-5 má po faceliftu

Mazda ovšem stále počítá s vývojem a dalším rozvojem své vlastní elektrické platformy, kterou bude možné použít pro různé typy vozů s různou technikou i bateriemi. Vlastní nový elektrický vůz, vyráběný v Japonsku, má stále nabídnout charakteristický styl jízdy a představen bude v roce 2027.
Koncem stejného roku se očekává i představení nové Mazdy CX-5 s novým motorem Skyactiv-Z, jenž má plnit přísnější emisní normy Euro 7 v Evropě i LEV4 a Tier 4 v zámoří. Spalovací motor bude základem pro další elektrifikaci značky a slibuje vysoké výkony v kombinaci s vysokou hospodárností.
V modelu CX-5 bude nový motor, který používá technologie z šestiválců i emisní techniku určenou pro rotační motory, doplněn o hybridní systém. Navíc by si měl vystačit s polovinou řídicích jednotek a také potřebný software by měl být zredukován na cca dvě třetiny.
Klasická Mazda MX-5 dostala elektromotor, vyšší hmotnost kompenzuje výkonem

Sportovní kupé od Mazdy se zřejmě dočká sériové výroby, i s Wankelovým motorem
