Článek
Mazda MX-30 je první elektromobil značky a v Evropě také zůstane u čistě elektrického pohonu. Jenže stojí na platformě sdílené s modelem CX-30, která očividně nebyla upravena až tolik, aby se do excentrického crossoveru nedal namontovat spalovací motor.
První jízda v Mazdě MX-30: Vynikající auto v podivném obleku

Podle tiskové zprávy na japonském webu Mazdy pro média se tamní zákazníci mohou těšit na MX-30 s pohonným ústrojím nazvaným e-SkyActiv G. To znamená mild hybridní systém; více detailů o něm automobilka zatím nesdělila.

Mazda MX-30 v japonské specifikaci
Můžeme tedy jen předpokládat, že bude mít 24V elektrický systém jako dosavadní mild hybridy Mazdy. Dvě taková pohonná ústrojí jsou k mání v Evropě do modelů 3 a CX-30. Jsou založena na dvoulitrovém benzínovém čtyřválci bez přeplňování a nabízejí buď 122, nebo 150 koní.
Mazda v japonské tiskové zprávě slibuje tichý a plynulý start, vysoce kvalitní pocit z jízdy a vynikající efektivitu využití paliva. A dodává, že elektrická verze MX-30 na japonském trhu bude k mání koncem letošního roku.

Mazda MX-30 v japonské specifikaci