Článek
Mazda sice brojí proti downsizingu a do svých nových aut stále dává dvoulitrové atmosférické motory, ale elektromobily v jejím plánu jsou. Už několik měsíců víme, že na elektroautech pracuje. Nyní se dozvídáme, že i tyto vozy budou vybaveny systémem G-Vectoring Control Plus.
Tento systém využívá pohonu kol a brzd k tomu, aby co nejvíce vylepšil ovladatelnost, stabilitu a jízdní vlastnosti vozu. Z toho vyplývají benefity jak pro bezpečnost, tak samozřejmě i pro řidičskou zábavu, neboť jde vůz přesněji a jistěji ovládat.
Nová Mazda 3 a CX-5 jsou modely, které ho už mají, ale čtyřkolka není podmínkou. Je vylepšením staršího systému G-Vectoring Control, který nepracuje s brzdami vozu, nýbrž jen s přenosem točivého momentu. Ten je ve výbavě Mazdy 6 a CX-3.
Podle amerického magazínu MotorTrend, který zprávu přinesl, bude G-Vectoring Control Plus u elektromobilů pravděpodobně využívat elektromotory a brzdy k ovládání chování vozu. Přenos síly elektromotorů na asfalt by měl být efektivnější.
Nějakou formu vektorování točivého momentu (zjednodušeně řečeno posílání točivého momentu na ta kola, která ho dokážou v daný moment nejlépe využít) nabízí řada automobilek a z výrobců elektroaut např. Tesla.