Hlavní obsah

Mazda chce řidičsky zajímavé elektromobily, proto vyvíjí techniku

Mazda by mohla jakožto malá a samostatná automobilka elektrická auta stavět jen do počtu, ovšem rozhodla se to neudělat. Její systém pro vektorování točivého momentu bude pracovat i v hybridech a elektromobilech.

Foto: Mazda

Nová Mazda 3 (Ilustrační foto)

Článek

Mazda sice brojí proti downsizingu a do svých nových aut stále dává dvoulitrové atmosférické motory, ale elektromobily v jejím plánu jsou. Už několik měsíců víme, že na elektroautech pracuje. Nyní se dozvídáme, že i tyto vozy budou vybaveny systémem G-Vectoring Control Plus.

Tento systém využívá pohonu kol a brzd k tomu, aby co nejvíce vylepšil ovladatelnost, stabilitu a jízdní vlastnosti vozu. Z toho vyplývají benefity jak pro bezpečnost, tak samozřejmě i pro řidičskou zábavu, neboť jde vůz přesněji a jistěji ovládat.

Nová Mazda 3 a CX-5 jsou modely, které ho už mají, ale čtyřkolka není podmínkou. Je vylepšením staršího systému G-Vectoring Control, který nepracuje s brzdami vozu, nýbrž jen s přenosem točivého momentu. Ten je ve výbavě Mazdy 6 a CX-3.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Mazda CX-3 SkyActiv-G 2,0

Podle amerického magazínu MotorTrend, který zprávu přinesl, bude G-Vectoring Control Plus u elektromobilů pravděpodobně využívat elektromotory a brzdy k ovládání chování vozu. Přenos síly elektromotorů na asfalt by měl být efektivnější.

Nějakou formu vektorování točivého momentu (zjednodušeně řečeno posílání točivého momentu na ta kola, která ho dokážou v daný moment nejlépe využít) nabízí řada automobilek a z výrobců elektroaut např. Tesla.

Výběr článků

Načítám