Hlavní obsah

Mazda 6 je zpátky, ale jen pro Čínu

Mazda EZ-6 se bude jako elektromobil či plug-in hybrid prodávat v Číně. Tamtéž se vyrábí a s evropskými mazdami má pramálo společného.

Foto: Mazda

Mazda EZ-6

Článek

Nedávný konec Mazdy 6, jejíž generace GL se prodávala od roku 2012, zarmoutil nejednoho příznivce velkých sedanů. Automobilka nemá v plánu globálního nástupce – nebo o něm alespoň zarytě mlčí –, ale přesto se tento model pokračovatele dočkal. Pod názvem EZ-6 se odhalil na pekingském autosalonu.

A to zvěstuje neblahé zprávy pro evropské či americké milovníky spalovacích motorů. EZ-6 sice má zadní pohon, ale existuje jen jako elektromobil či plug-in hybrid a je určená jen pro čínský trh; vyrábí ji společnost Changan Mazda v Číně.

Elegantní příď s uzounkými světlomety leckomu připomene prvky značky Jaguar, poměrně vysoká záď i silueta zase dává jasně tušit, kde se skrývá baterie. Za zmínku z designových prvků stojí také částečně podsvětlená přední maska, aerodynamická 19" kola, zadní svítilny napříč šířkou vozu nebo výklopný spoiler na zádi. Nelze si také nevšimnout výsuvných klik či bezrámových oken.

V interiéru zaujme béžová kůže na sedačkách, palubní desce i vnitřku věnce volantu. Při bližším pohledu také nenacházíme mnoho prvků, které by byly společné s mazdami prodávanými v Evropě. Podle čínských zdrojů je technika vozu sdílená s modelem Changan Shenlan SL03, ovšem EZ-6 má být luxusnější.

S délkou 492 cm je to opravdu velký vůz; šířka je 189 cm a výška 148 cm. O technice se zatím automobilka nerozhovořila, napsala jen, že elektrická verze má dojet 600 km na jedno nabití a plug-in hybrid má zvládnout až 1000 km, vyrazíte-li s plnou baterií i nádrží.

Mazda CX-80 přijíždí jako vlajkové SUV značky, nabídne až sedm míst

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám