Hlavní obsah

Maxus eTerron 9 je čínský elektrický pick-up pro evropské trhy

Značka Maxus představila během právě probíhajícího veletrhu v Hannoveru nový čistě elektrický kompaktní pick-up eTerron 9, který bude prvním svého druhu na evropských trzích. Jeho parametry přitom nevypadají vůbec marně.

Foto: Maxus

Maxus eTerron 9

Článek

Invaze čínských automobilek na evropské trhy probíhá také v oblasti užitkových vozidel, jak je patrné na právě probíhajícím veletrhu IAA v Hannoveru. Právě zde totiž značka Maxus, spadající do čínského koncernu SAIC, představila svůj čistě elektrický kompaktní pick-up eTerron 9, který zamíří i na evropské trhy.

Jak přitom automobilka uvádí, eTerron 9 by měl být prvním sériovým elektrickým kompaktním pick-upem na evropských trzích, postaveným na čistě elektrické platformě.

Vůz měří na délku 5500 mm, takže je o 140 mm delší než Ford Ranger a Toyotu Hilux překonává o 175 mm. Oproti konkurentům v segmentu přitom nabízí několik velmi praktických řešení.

Čínské elektromobily trhly v červnu rekord na evropském trhu

Ekonomika

Například korba umožňuje zvětšení ložného prostoru otevřením přepážky do kabiny a vyklopením zarážky z otevřeného víka. Vůz je pak schopen odvézt náklad dlouhý až 2400 mm. Pod přední kapotou se navíc ukrývá frunk (přední kufr) o objemu 236 litrů.

Elegantně robustní

Po stránce designu zaujme Maxus eTerron 9 uzavřenou maskou s výrazným označením výrobce. Světelný podpis ve tvaru písmene C, propojený linkou nad maskou, přitom vzdáleně připomíná styl automobilky Ford. Tvary karoserie jsou jednoduché, nechybí ovšem oplastování, podtrhující robustnost vozu.

Foto: Maxus

Korba pojme náklad o délce až 2,4 metru.

Kabina působí jednoduše a moderně. Na palubní desce je panel tvořený digitálním přístrojovým štítem a obrazovkou infotainmentu, volant je dvouramenný, pod výdechy ventilace je několik tlačítek a řidiče od spolujezdce odděluje masivní středový tunel.

Kabina slibuje 20 úložných prostor nebo sedadlo řidiče s nastavením v osmi směrech a masážní funkcí. Za zmínku ovšem stojí možnost sklopení předních i zadních sedadel, čímž vznikne téměř rovná ložná plocha o délce cca 1700 mm.

Dojezd přes 400 km

Pick-up je vybaven lithium-železo-fosfátovou baterií o kapacitě 102 kWh, která by měla zajistit dojezd až 430 km dle WLTP. Podpora rychlonabíjení při výkonu 115 kW by pak měla znamenat nabití z 20 na 80 procent baterie za 40 minut. Díky funkci V2L lze přitom z auta napájet i spotřebiče výkonem až 6,6 kW.

Foto: Maxus

Kabina je koncipována jednoduše, ale elegantně.

O pohon vozu se stará dvojice elektromotorů, což znamená pohon všech kol, a zajímavostí je i výškově nastavitelný vzduchový podvozek. Kombinovaný výkon dosahuje 325 kW (442 k), díky čemuž vůz slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Důležitější je ovšem schopnost vozu utáhnout až 3,5 tuny a odvézt na korbě náklad o hmotnosti 620 kilogramů.

Prodeje elektrického pick-upu Maxus eTerron 9 by měly být v Evropě zahájeny během posledního čtvrtletí tohoto roku. Cenu zatím neznáme.

Čínské Geely hledá místo pro evropskou továrnu. Ve hře je Polsko

AutoMoto

Čínské automobilky do roku 2030 ovládnou třetinu světového trhu, tvrdí studie

AutoMoto
Související témata:
Maxus
Maxus eTerron 9

Výběr článků

Načítám