Hlavní obsah

Maxus eTerron 9 je čínský elektrický pick-up pro evropské trhy

Značka Maxus představila během právě probíhajícího veletrhu v Hannoveru nový čistě elektrický kompaktní pick-up eTerron 9, který bude prvním svého druhu na evropských trzích. Jeho parametry přitom nevypadají vůbec marně.

Foto: Maxus

Maxus eTerron 9

Článek

Invaze čínských automobilek na evropské trhy probíhá také v oblasti užitkových vozidel, jak je patrné na právě probíhajícím veletrhu IAA v Hannoveru. Právě zde totiž značka Maxus, spadající do čínského koncernu SAIC, představila svůj čistě elektrický kompaktní pick-up eTerron 9, který zamíří i na evropské trhy.

Jak přitom automobilka uvádí, eTerron 9 by měl být prvním sériovým elektrickým kompaktním pick-upem na evropských trzích, postaveným na čistě elektrické platformě.

Vůz měří na délku 5500 mm, takže je o 140 mm delší než Ford Ranger a Toyotu Hilux překonává o 175 mm. Oproti konkurentům v segmentu přitom nabízí několik velmi praktických řešení.

Například korba umožňuje zvětšení ložného prostoru otevřením přepážky do kabiny a vyklopením zarážky z otevřeného víka. Vůz je pak schopen odvézt náklad dlouhý až 2400 mm. Pod přední kapotou se navíc ukrývá frunk (přední kufr) o objemu 236 litrů.

Elegantně robustní

Po stránce designu zaujme Maxus eTerron 9 uzavřenou maskou s výrazným označením výrobce. Světelný podpis ve tvaru písmene C, propojený linkou nad maskou, přitom vzdáleně připomíná styl automobilky Ford. Tvary karoserie jsou jednoduché, nechybí ovšem oplastování, podtrhující robustnost vozu.

Foto: Maxus

Korba pojme náklad o délce až 2,4 metru.

Kabina působí jednoduše a moderně. Na palubní desce je panel tvořený digitálním přístrojovým štítem a obrazovkou infotainmentu, volant je dvouramenný, pod výdechy ventilace je několik tlačítek a řidiče od spolujezdce odděluje masivní středový tunel.

Kabina slibuje 20 úložných prostor nebo sedadlo řidiče s nastavením v osmi směrech a masážní funkcí. Za zmínku ovšem stojí možnost sklopení předních i zadních sedadel, čímž vznikne téměř rovná ložná plocha o délce cca 1700 mm.

Dojezd přes 400 km

Pick-up je vybaven lithium-železo-fosfátovou baterií o kapacitě 102 kWh, která by měla zajistit dojezd až 430 km dle WLTP. Podpora rychlonabíjení při výkonu 115 kW by pak měla znamenat nabití z 20 na 80 procent baterie za 40 minut. Díky funkci V2L lze přitom z auta napájet i spotřebiče výkonem až 6,6 kW.

Foto: Maxus

Kabina je koncipována jednoduše, ale elegantně.

O pohon vozu se stará dvojice elektromotorů, což znamená pohon všech kol, a zajímavostí je i výškově nastavitelný vzduchový podvozek. Kombinovaný výkon dosahuje 325 kW (442 k), díky čemuž vůz slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Důležitější je ovšem schopnost vozu utáhnout až 3,5 tuny a odvézt na korbě náklad o hmotnosti 620 kilogramů.

Prodeje elektrického pick-upu Maxus eTerron 9 by měly být v Evropě zahájeny během posledního čtvrtletí tohoto roku. Cenu zatím neznáme.

Související témata:
Maxus
Maxus eTerron 9

Výběr článků

Načítám