Článek
Škoda Rapid ve své poslední generaci už z Evropy odešla, nová generace byla odhalena už jen pro Rusko, u nás pozici Rapidu částečně zastupuje hatchback Scala. Ovšem toto jméno dále žije i v Indii.
Škoda poodhaluje Octavii ve verzi RS
Jedná se o předělaný Volkswagen Polo sedan minulé generace, tedy vůz na starší nemodulární koncernové platformě. Ze staršího Pola má i většinu interiéru. Přední část si pak vůz vypůjčil ze současné Fabie, která se do Indie nedováží.
Rapid se vyrábí v závodě v indické Púně. Na autosalonu v Novém Dillí, který se koná od 5. do 12. února, se sedan ukázal i v matně černém provedení s červenými doplňky, nazvaném prostě Matte.
Jedná se sice o studii, ovšem automobilka při prezentaci potvrdila, že se s tímto továrním tuningem počítá také do výroby za dosud neznámou cenovku. A sice s litrovým tříválcem o výkonu 81 kilowattů.
Sportovní nádech, tentokrát už ovšem vážněji míněný, nabízí na stánku Škody i Octavia RS245. Samozřejmě třetí generace, ta čtvrtá čeká na svou premiéru 3. března ve švýcarské Ženevě.
Jelikož ale výroba třetí generace Octavie už skončila, je nabídka v Indii limitovaná na 200 kusů. Na fotce si všimněte, že má kvůli nekvalitě zdejších silnic vyšší světlost podvozku.
Škoda představuje crossover šitý na míru Indům
Běžný Rapid, Octavii RS245 a další vozy na stánku Škody v Dillí nabízíme ve fotogalerii. Krom toho Škoda vystavuje také zbytek nám známého portfolia, který se v Indii na rozdíl od Rapidu a budoucího sériového vozu vzešlého z konceptu Vision IN skládá po částech dovezených z Evropy.
Tedy takzvanými metodami SKD a CKD v závodě v Aurangábádu. Jedná se o Karoq, Superb a Kodiaq. K misi Škody, která od poloviny roku 2018 vede indické aktivity celého koncernu Volkswagen, se ale ještě vrátíme podrobněji.