Článek
Když italská automobilka představovala v roce 2020 supersport MC20, první model s novým vidlicovým šestiválcem Nettuno, slibovala také jeho čistě elektrickou verzi. Ta měla nabízet rovnou tři elektromotory, vysoký výkon, jízdní charakteristiku podobnou spalováku a její uvedení se ještě v loňském roce očekávalo v průběhu roku 2025.
Již před týdnem však britský magazín Autocar spekuloval o možném zrušení projektu, což nyní ve vyjádření pro magazín Car & Driver potvrdila i sama automobilka. Důvodem je nedostatečný zájem o elektrické sportovní vozy a převažující preference spalovacích motorů u zákazníků.

Maserati MC20 Cielo s odnímatelnou střechou
„Průzkumy trhu v segmentu supersportovních vozů, a zejména zákazníků MC20 ukázaly, že mají velký zájem o výkonné motory s vnitřním spalováním,“ stojí v prohlášení automobilky, která dále dodává, že zájemci o tyto vozy nejsou v dohledné budoucnosti připravení k přechodu na elektromobily.
Místo vývoje plně elektrického supersportu se nyní automobilka podle Autocaru zaměřuje na modernizaci modelu MC20, která by se mohla inspirovat loňskou novinkou MC20 GT2 Stradale. Vůz by tak mohl mít vyšší výkon, design inspirovaný motorsportem, nižší hmotnost a další vylepšení přinášející ještě intenzivnější řidičský zážitek.
Otázkou je pak další budoucnost elektrických vozů značky Maserati. MC20 Folgore měl být jedním ze šesti nových elektrických modelů, které značka plánovala představit do příštího roku. Do roku 2030 se pak automobilka chtěla zbavit všech modelů se spalovacím motorem.
Supersport MC20 startuje novou éru Maserati. Má přes 600 koní a může být elektrický

Maserati představuje sporťák MC20 Cielo, střecha má i nastavitelnou průhlednost
