Článek
Nedávno zesnulý Sir Stirling Moss je bezpochyby jednou z největších legend automobilových závodů. Maserati, které aktuálně pracuje na novém sporťáku s názvem MC20, mu chce vyseknout poklonu na vývojovém prototypu.
Prototyp nového Maserati pózuje u zdviženého prostředníčku

Jeho polep odkazuje na Maserati Eldorado, jednosedadlový závodní vůz, s nímž Moss jel v roce 1958 v Monze na závodě s názvem „Trofeo dei due Mondi”. Ovšem, Moss závodil s Maserati už dříve - 13. května 1956 zvítězil ve Velké ceně Monaka s Maserati 250F.

Červený vůz je monopost 250F, v pozadí Maserati Eldorado
Během 66 Velkých cen F1 nasbíral 16 vítězství a patří k nejúspěšnějším pilotům, kteří nikdy nezískali titul mistra světa. Čtyřikrát za svou kariéru byl druhý, třikrát třetí, a proto se mu přezdívalo „král bez koruny”. Maserati 250F patřilo k jeho oblíbeným vozům. Jezdil na něm v některých závodech sezón 1956 a 1957.

Červené 250F patřilo k Mossovým oblíbeným autům.
Na sériové Maserati MC20 si musíme ještě počkat, ale už nyní víme, že bude mít motor navržený a zkonstruovaný plně v režii Maserati. Podle některých zdrojů to bude přeplňovaný šestiválec o více než šesti stovkách koní; plug-in hybrid a elektrická verze vozu mají následovat.