Článek
Podobně jako celá řada automobilek, také italské Maserati prochází proměnou, během které přechází na menší spalovací motory a elektrifikaci. Již v loňském roce se automobilka rozloučila s osmiválcovými modely Ghibli a Levante, které nyní následuje také osmiválcový sedan Quattroporte, poslední vůz značky s 3,8litrovým twin-turbo motorem V8.
Rozlučce s modelem věnovala značka náležitou pozornost. Poslední vyrobený kus dostal označení Quattroporte Grand Finale a jeho specifikace je dílem individualizačního programu Fuoriserie.
Exteriér tak zdobí speciální barva Blu Nobile a sportovnost dotváří karbonový body-kit, lakovaný v barvě vozu. Kabinu zdobí dřevěné dekory, hnědé kožené čalounění a plaketky s označením Grand Finale.
Pod kapotou je pak již zmiňovaný 3,8litrový twin-turbo přeplňovaný motor V8, který produkuje nejvyšší výkon 427 kW (580 k) a 729 Nm točivého momentu. Motor navíc dostal speciální kryt s podpisy lidí z týmu Fuoriserie a techniků, kteří na automobilu pracovali.
Připomeňme, že model Maserati Quattroporte byl poprvé představen již v roce 1963 a jeho šestá generace byla uvedena v roce 2014. Rozhodně tak má nejvyšší čas na důchod. Sedmá generace měla dorazit již v roce 2025, nakonec však byla odsunuta až na rok 2028. Motor V8 by mělo nahradit čistě elektrické pohonné ústrojí.
Poslední vyrobené Maserati Quattroporte zamíří k neznámému majiteli do USA. Společnost mu přitom bude dělat i Maserati MC20, osazené motorem V6 Nettuno, který představuje budoucnost spalovacích motorů značky.
Maserati GranCabrio přijíždí se šestiválcem, elektromobil je na cestě

Maserati MC20 brzy dostane ještě extrémnější verzi
