Článek
Maserati vyrábí vozy s motorem V8 už od roku 1959, kdy se světu představil model 5000GT, ale každá éra jednou musí skončit. Letošním rokem automobilce vyprší dlouhodobá dohoda s dodavatelem motorů Ferrari, takže zpod kapot aut s trojzubcem na přídi agregát o objemu 3,8 litru zmizí. K této příležitosti tak automobilka připravila dva speciální modely.
Sedan Ghibli 334 Ultima a SUV Levante V8 Ultima budou mít premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a budou prezentovat poslední vozy s tímto motorem o výkonu 572 koňských sil.
Dynamické duo bude založeno na špičkových verzích Trofeo a poslouží jako jakýsi epilog pro více než 100 tisíc vozů, které Maserati po 64 let konstruovalo s tímto agregátem.
Automobilka uvádí, že modely Levante, Ghibli a Quattroporte s tímto motorem ve verzi Trofeo skončí na výrobní lince koncem letošního roku s tím, že ještě v tom příštím bude možné auta koupit u oficiálních prodejců.
Mimo to má Maserati už pravděpodobnou náhradu za daný motor, jednat se ovšem bude o menší, zato dvakrát přeplňovaný třílitrový motor V6 s názvem Nettuno, který se mimo jiné nachází i pod kapotou supersportovního Maserati MC20 a je v novém GranTurismu.
Stellantis chystá italskou továrnu na výrobu velkých elektromobilů značek Maserati a Alfa Romeo
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QL_u/iJPf7/cassino-italie-alfa-romeo-maserati.jpeg?fl=cro,0,82,1600,900%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)