Článek
Italská automobilka Maserati představila otevřenou verzi sporťáku MC20, z očividných důvodů nazvanou Cielo, tedy „nebe“. Má pevnou skládací střechu, která se schovává do prostoru za hlavami posádky.
Abyste však nebyli o nebe ochuzeni ani s nataženou střechou, má v sobě prosklený panel, který se umí elektrochromaticky zprůhlednit po stisku tlačítka. Drobná nevýhoda tu co do výhledu přece jen je - místo proskleného panelu, kterým je u kupé vidět motor, je zde neprůhledná kapotáž s obřím trojzubcem.
Zbytek není příliš odlišný od kupé, což znamená 630k šestiválec pohánějící zadní kola skrz osmistupňovou dvouspojkovou převodovku a samosvorný diferenciál. Cielo je ovšem o 65 kg těžší oproti kupé, takže na stovku to trvá 3 s, o desetinu pomaleji, a na dvoustovku 9,2 s, o čtyři desetiny pomaleji.
Maximálku automobilka udává jako „více než 320 km/h“, tedy o 5 km/h méně než u kupé. Co se naopak nezměnilo, je objem zavazadelníků - přední má stále 50 litrů, zadní 100.
K mání jsou kola se vzhledem inspirovaným římskými čísly či karbonová kola, která ušetří dohromady 30 kilogramů, či volant s věncem potaženým alcantarou, jehož nečalouněné části můžou být na přání karbonové. Za zmínku stojí také ovladač jízdních režimů a charakteristiky odpružení s dotykovým displejem, jímž se mění, co knoflík zrovna ovládá.
Za zmínku stojí také modrá barva s názvem Acquamarina, kterou předvádí kousek na zveřejněných fotografiích. Patří zaváděcí sérii Prima, v níž má vzniknout zhruba 60 aut, a mimo ni je dostupný také ve speciálním personalizačním programu Fuoriserie.
Cielo se, stejně jako kupé, vyrábí kompletně v italské Modeně. Co není zatím známo, jsou ceny a datum, kdy odstartují prodeje.