Článek
Maserati to s návratem na výsluní myslí skutečně vážně. Kromě moderních crossoverů a SUV totiž i nadále pracuje na svých sportovních modelech a důkazem budiž digitální studie nového závodního modelu Project24, který vychází z modelu MC20.
Maserati představuje sporťák MC20 Cielo, střecha má i nastavitelnou průhlednost

Novinka dostane pod kapotu třílitrový motor V6 se dvěma turbodmychadly zvaný Nettuno, který produkuje 552 kW, tedy 750 koňských sil, čímž zvyšuje výkon standardní verze MC20 o 120 koní.

Maserati Project24.
Model, který bude určen pouze pro využití na trati, dostane šestistupňovou sekvenční převodovku, mechanický samosvorný diferenciál či nastavitelné tlumiče a stabilizátory.
Inženýři vůz navrhli tak, aby byl na trati co nejužitečnější. Vpředu chybí světlomety silničního modelu a naopak se zde objevily obří vdechy pro usměrnění proudění vzduchu.

Maserati Project24.
Vpředu také nalezneme splitter a vzadu zase velké křídlo. Přepracované je i výfukové potrubí, jehož koncovky jsou posunuté o kousek výše, nebo karbon-keramické brzdy Brembo.
Maserati poodhalilo elektrické kupé GranTurismo Folgore

Maserati předpokládá, že až model postaví, bude vážit 1250 kilogramů, tedy o 250 kilo méně než běžná verze. V kabině přitom přibyla ochranná klec nebo hasicí přístroj.
Standardně se ovšem bude vůz dodávat jen se sedadlem pro řidiče a šestibodovými pásy. Za další sedačku si proto budou muset zájemci připlatit. Maserati se nechalo slyšet, že vyrobí jen 62 kusů pro nejvěrnější zákazníky italské firmy.