Článek
Ještě v roce 2018 Italové oznámili, že postaví nové SUV které bude menší než Levante. Dokonce už ho naplánovali, připravili, a dokonce postavili první zkušební modely. Jenže už je rok 2019 a s ním přišla i nová strategie. Maserati nebude stavět auta menší než je Levante nebo sedan Ghibli.
Značka chce být exkluzivní. Chce mít vysoké zisky z jednoho velkého auta, a ne menší z malého auta. A tak malé SUV šlo do šuplíku. Maserati prostě nebude značka pro širší masy.
Maserati podle tiskového prohlášení také nechce být plně elektrické. To prostě není vhodné k typu značky. Jistě, nějaká elektrifikace tu proběhne, ale základ ve spalovacím motoru bude stále. Tedy alespoň v dalším roce, než se třeba vymění vedení firmy, které zjistí, že tohle není úplně dobrá cesta.
Ale uvidíme, jak to nakonec bude. Na autosalonu v Ženevě v roce 2020 se objeví nový model Alfieri a o rok nebo o dva později budou následovníci pro stárnoucí GranTurismo a GranCabrio.
Navíc automobilku čeká velká změna v oblasti pohonů. Spolupráce s Ferrari skončí, takže už jejich motory nebudou pod kapotou Maserati. Uvidíme, od koho teď agregáty převezmou. V rámci koncernu Fiat-Chrysler můžou spolupracovat třeba s Alfou Romeo nebo vzít nějaké agregáty od svých amerických kolegů, které připraví třeba divize SRT.