Článek
Nová generace Maserati GranTurismo má konečně, po zhruba roce a půl, svého otevřeného sourozence. Verze GranCabrio se ukázala s rudým interiérem a šedomodrým perleťovým lakem a kromě samozřejmé absence pevné střechy ji od kupé odlišuje také drobně upravená záď.
Plátěnou střechu je možné mít v černé, tmavomodré, titanově šedé, šedobéžové nebo tmavočervené barvě. Ovládá se, stejně jako všechno ostatní, skrz displej infotainmentu nebo pomocí gest rukou. Její složení či natažení trvá 14 sekund a je možné ho provést při rychlosti jízdy do 50 km/h.
Pro příjemnější jízdu se staženou střechou jsou ve standardní výbavě výdechy horkého vzduchu za krkem řidiče i spolujezdce. K mání je také deflektor, který se nasadí přes zadní místa k sezení.
Novinka zprvu přijíždí ve verzi Trofeo, což znamená třílitrový šestiválec Nettuno o výkonu 405 kW a točivém momentu 650 N.m. Ten skrze osmistupňovou automatickou převodovku pohání zadní kola. Protože je kabriolet o 100 kg těžší než kupé, sprint na stokilometrovou rychlost trvá déle – 3,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je 316 km/h.
Můžeme předpokládat, že grancabrio přijde i se slabší verzí šestiválce, která by měla nabídnout 360 kW a 600 N.m. Elektrická verze Folgore je už potvrzená, grancabrio se tak stane jediným elektrickým kabrioletem na trhu. Bude mít stejný výkon jako kupé, což znamená 560 kW.
Ceník zatím není na světě, automobilka ho patrně odhalí, až se bude blížit uvedení na trh. To by nemělo trvat déle než několik měsíců.