Článek
Že čerstvě představené Maserati GranTurismo dostane také otevřenou verzi GranCabrio, již zaznělo. Podle Massima Capaldiho, globálního šéfa produktové řady automobilky, však bude otevřená verze jedinečná svým pozicováním na trhu.
Maserati GranTurismo nové generace přijíždí v elektrické i spalovací verzi
Nabídne stejnou paletu pohonných ústrojí jako uzavřená verze, tj. dvě výkonové verze zážehového šestiválce Nettuno o 496 nebo 557 koních a jednu elektrickou verzi, nazvanou Folgore, která ze třech elektromotorů poskytne až 761 koní a 1350 Nm.
To znamená, že bude něčím, co na trhu dosud chybí – otevřeným dvoudveřovým grand tourerem s elektrickým pohonem. Nebude to první elektromobil bez střechy, tím byla Tesla Roadster, ovšem ta jednak nebyla grand tourerem a jednak se neprodává od roku 2012. Od té doby si lze nové elektrické auto koupit jen s pevnou střechou.
Maserati představuje sporťák MC20 Cielo, střecha má i nastavitelnou průhlednost
Capaldi si nechal pro sebe cenu novinky, ovšem britský web Autocar, který zprávu přináší, tipuje, že grancabrio bude výrazně dražší než grancoupé a přesáhne metu 200 tisíc liber (5,6 milionu korun). To z vozu učiní konkurenta Bentley Continental GTC.
Na trh by měl vůz přijít koncem roku 2023 spolu s elektrickou verzí modelu Grecale. Automobilka Maserati plánuje do roku 2025 nabídnout elektrické verze modelů Levante, Quattroporte a MC20. Od roku 2030 chce přestat prodávat auta se spalovacím motorem.