Článek
Od našlapaného Touaregu R po základní T-Cross, Volkswagen má už dost SUV a crossoverů. Britskému magazínu Autocar to řekl Frank Welsch, šéf vývoje Volkswagenu. Nepotvrdil sice, že nepřijde pár dalších crossoverů, ale uvedl, že modelů je dost pro potřeby značky.
„Nemyslím si, že růst skončil, ale máme dost. Nepotřebujeme deset dalších. Musíme být pečliví, musíme mít portfolio, které je efektivní z hlediska objemu,” uvedl. „Když budeme mít příliš mnoho modelů a každého prodáme třicet, čtyřicet tisíc za rok, nevyděláme peníze. Budeme se soustředit na auta, která mohou být úspěšná,” dodal.
SUV, které je pro sériovou výrobu potvrzeno, je elektrické ID.4. Mělo by dorazit jak se standardní praktickou karoserií, tak i jako SUV-kupé. A spekuluje se také o modelu, prozatím nazvaném Variosport, který by měl nahradit MPV Sharan a Touran. Ten však nemusí být crossoverem.
Náhrada těchto dvou stárnoucích MPV souvisí spíš s druhou věcí, kterou Welsch Britům odhalil - počet modelů, založených na všudypřítomné platformě MQB, by se měl snížit. Stojí na ní např. Arteon nebo Passat, a také již zmíněný Touran; Sharan stojí na starší PQ46.
Podle Welsche bude počet modelů v nabídce zůstávat zhruba stejný. To znamená, že s představováním nových modelů nějaké starší zmizí. „Nemyslím si, že budeme mít víc auž, než máme dnes. U SUV máme zastoupení v každém segmentu,” uzavřel.