Článek
Dieselové motory jsou v současnosti černou ovcí motorismu, a to kvůli svým emisím pevných částic a oxidů dusíku. Jejich problémy odstartovala kauza Dieselgate na sklonku léta 2015 a jednou z posledních automobilek, které mají kvůli nadlimitním emisím problémy, je Mercedes. [celá zpráva]
Leckoho tak může napadnout, že dieselům v osobních autech běží poslední roky. Německý gigant Bosch však nyní přichází s tvrzením, že je dokáže zachránit - že vyvinul technologii čištění výfukových plynů, která zaručí, že diesely budou emisní limity plnit s velkou rezervou. Informuje o tom web Automotive News.
Podle Volkmara Dennera, generálního ředitele firmy Bosch, funguje systém na principu řízení teploty výfukových plynů. Tak má snižovat emise oxidů dusíku na desetinu množství, které dovolují předpisy. Funguje prý i při nízkých okolních teplotách.
Rozumíme-li Dennerovým slovům správně, systém ke své činnosti nepotřebuje novou techniku, a je tedy softwarový. Jestli je možné ho zpětně použít i u starších automobilů, ovšem uvedeno nebylo, stejně jako cena nebo možnosti nasazení do sériové výroby.
„S touto novou technologií se stanou plošné zákazy jízdy ve velkých městech nepodstatnými. Proč? Protože nyní máme technologii, jak vyřešit problém oxidů dusíku v dopravě,” holedbá se Denner.