Článek
Crossover GLA je v podstatě Mercedes třídy A na chůdách, protože z hatchbacku vychází. Ovšem nikoliv z toho současného - z minulé generace. A proto je čas na nástupce. Ten už ale nebude tak úplně „osobák na vyšším podvozku” - oproti dosavadní generaci povyroste na výšku o víc než deset centimetrů.
Přiblíží se tak klasickým SUV, nad hlavou nabídne pasažérům víc místa a pravděpodobně také sedadla budou ukotvena výše. Podle tiskové zprávy značky tak bude víc místa pro nohy na zadních sedadlech.
Samozřejmě se zlepší aktivní bezpečnost, neboť nové GLA dostane kompletní plejádu bezpečnostních systémů včetně výstrahy před opuštěním jízdního pruhu či sledování nepozorných chodců a cyklistů. Přinejmenším za příplatek se dá očekávat také adaptivní tempomat a aktivní vedení v jízdním pruhu.
Jaké budou motory, to se zatím musíme nechat překvapit. Víme, že půjde o samé čtyřválce, že nepřijdeme ani o nejvýkonnější verze AMG GLA 45, a dokonce ani AMG GLA 45 S. Výkon v těchto verzích bude 285 kW/388 koní, resp. 310 kW/422 koní. Na druhé straně spektra se objeví plug-in hybrid 250e, ovšem zda to bude hned při představení, zatím není jasné.