Článek
Technologie, která byla zkoušena, využívá speciálně upravený zážehový motor jako generátor k nabíjení baterie. K pohonu tedy slouží jen elektromotory. Navzdory zahájení pokročilého inženýrského programu se však automobilka rozhodla zaměřit na jednodušší a cenově výhodnější bateriové elektrické pohony, potvrdil zdroj obeznámený s vývojovými aktivitami Mercedesu.
„Vytvořili jsme prototypy založené na existujících modelech, a to i pro silniční testování. Nakonec jsme však došli k závěru, že spalovací motor pro prodloužení dojezdu je přechodnou technologií s relativně krátkodobým přínosem z hlediska prodejů, s poměrně vysokými výrobními náklady,“ cituje Autocar zdroj.
Mezi prototypy Mercedesu je podle něj mula založená na elektrické limuzíně EQS. Údajně má vpředu uložený přeplňovaný 1,0litrový dvouválcový motor – v podstatě polovinu přeplňovaného dvoulitrového čtyřválcového motoru „M254“ –, který funguje čistě jako generátor bez přímého pohonu kola.
Kompaktní zážehový motor navíc využívá úsporného Millerova cyklu spalování zaměřeného na zlepšení účinnosti při konstantních otáčkách. Vyznačovat se má také výfukovým systémem umístěným vpředu, který upouští od požadavku na dlouhé potrubí vedoucí dozadu.
Spalovací motory v roli takzvaných prodlužovačů dojezdu zkoušejí automobilky už od počátků vývoje moderních elektromobilů. Známá byla aplikace například v BMW i3, Mazda s tímto principem aktuálně experimentuje u modelu MX-30, spalovací motor je přitom dokonce typu Wankel, vrátil tedy technologii rotačního pístu.