Článek
Při automobilových nehodách platí dvě jednoduchá a vcelku logická pravidla: větší a těžší auto má při nárazu většinou výhodu proti menšímu a lehčímu a nové auto je obvykle při nehodě bezpečnější než auto třeba z osmdesátých let. Výjimky samozřejmě mohou existovat. Koneckonců i malá auta díky používání vysokopevnostní oceli, důmyslně navrženým deformačním zónám a tak podobně nemusí být a priori brána jako výrazně méně bezpečná.
Mercedes proti sobě poslal v rychlosti 50 km/h malý dvoumístný Smart a noblesní sedan třídy S. Tedy to nejmenší a největší, co Daimler v rámci osobních vozidel vyrábí. Přesah byl 50procentní a proti sobě stálo 1124 a 2308 kilogramů, nebo chcete-li 222,61 kJ a 108,41 kJ kinetické energie. Rozdíl tak činí skoro 1,2 tuny a rozdíl v pohybové energii je u většího auta proti maličkému smartu dvojnásobný.
Letos dopadl výrazně lépe než v roce 2009
Nedopadlo to ale tak strašlivě, jako když stejný test IIHS absolvovaly v roce 2009 minulé generace (smart tehdy vyletěl do vzduchu a spadl více než metr od většího auta).
Po letošní srážce zůstala kabina smartu neporušená, dveře šly otevřít a hodnoty přetížení zůstaly pod limity, které by posádku ohrozily na životě. I tak je ale z průběhu nehody zřejmé, že větší třída S se s nárazem vypořádala podstatně lépe. Žel, naměřené hodnoty pro obě auta Mercedes nezveřejnil a k dispozici není ani kompletní nesestříhané video nárazu. Dobrou zprávou ale je, že Smart ForTwo dovedl v dříve nemyslitelné míře ochránit posádku i proti výrazně většímu a těžšímu autu.