Hlavní obsah

Malý a víc naštvaný Ford Fiesta

Ženeva
Aktualizováno

V záři reflektorů ženevského autosalonu se letos třpytí neskutečné množství superdrahých a superrychlých aut. A tak potěší, když najdeme něco pěkného, efektního a řekněme i dostupného pro našince. Třeba Ford Fiesta ST200.

BEZ KOMENTÁŘE: Ford Fiesta ST200Video: Novinky

Článek

Klasický Ford Fiesta ST je hodně dobré sportovní autíčko, které dokáže přinést spoustu radosti svému majiteli. Jenže to není ještě tak úplně ono. Číslo 200 za dvojicí písmen tak ukazuje, že tohle bude o dvou stech koních, což je už parádní stádo na tak malé auto.

Foto: Ford

Ford Fiesta ST200

Foto: Ford

Ford Fiesta ST200

Jenže pozor! Tohle stádo má ne 200, ale rovnou 215 koní (158 kW) a točivý moment je 320 Nm. Ovšem je tu ještě jedno velké pozor! Tohle je jen na patnáct sekund. Jde totiž o funkci overboost, která funguje jen patnáct sekund. Pak se sníží výkon a točivý moment zase zpátky na 147 kW a 290 Nm. I tak je to na šestnáctistovku pěkný výsledek.

Auto tak zrychlí na stovku za 6,7 s, což je proti ST o dvě desetiny lepší výsledek. Hlavně se ale zvedla maximální rychlost na 226 km/h. To je samozřejmě hlavně zásluha změny stálého převodu z 3,82 na 4,06.

Foto: Ford

Ford Fiesta ST200

Foto: Ford

Ford Fiesta ST200

Autíčko má také upravenou brzdovou soustavu s větším hlavním brzdovým válcem a většími kotouči na všech kolech. Řízení má strmější převod 13,69:1, tlumiče a pérování jsou sportovnější a snižují světlou výšku o 15 mm a vepředu je i upravená těhlice. Zdokonalené je i rozdělování točivého momentu na kola a ESC má přepínání na tři režimy.

Cenu zatím Ford nezveřejnil.

Související témata:

Výběr článků

Načítám