Článek
Na první pohled se toho moc nezměnilo. Základní krabicové tvary, které působí jako by nové „géčko“ bylo vytesáno z kamene, zůstaly. Ale popravdě, ke změnám nebyl důvod. Větší jsou kulaté světlomety, které mají nově diody. Čeho si z fotografií nevšimnete, je nárůst velikosti a zvýšení tuhosti. Mercedes udává zvýšení o neuvěřitelných 55 procent na nynějších 10 162 Nm/stupeň.
Nová třída G je o 53 milimetrů delší a o 121 milimetrů širší než předchůdce. I přes nárůst velikosti klesla hmotnost, konkrétně o nemalých 170 kilogramů. Blatníky, kapota motoru a dveře jsou vyrobeny z lehkého hliníku.
Podvozek stále spoléhá na žebřinový rám a tři zcela uzamykatelné diferenciály. To vše korunuje stálý pohon všech kol, redukční převodovka a světlá výška 24 centimetrů. Nová třída G zvládne projet brodem hlubokým až 70 centimetrů. Technickou lahůdkou je spojení přední nápravy s dvojicemi příčných ramen k žebřinovému rámu – jsou připojeny napřímo, bez použití pomocného rámu.
V8 zatím jedinou motorizací
Jediným prozatím nabízeným agregátem je čtyřlitrová benzínová V8, přeplňovaná dvěma turbodmychadly. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 310 kW (422 k) a nabízí maximální točivý moment 610 Nm při 2000 až 4750 otáčkách. Kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 11,1 l / 100 km, jak tento motor zrychluje na 100 km/h či jaká je jeho maximální rychlost, zatím Mercedes neprozradil. Novinkou je devítistupňový automat.
Doba si žádá digitální displeje a neušel tomu ani tak konzervativní model, jakým třída G bezpochyby je. Stejně jako ostatní soudobé mercedesy tak dostal dva displeje, každý o velikosti 12,3 palce – jeden pro multimediální systém, druhý pro rychloměr a otáčkoměr. Základní výbavy nicméně mají klasické ukazatele.
Mercedes uvádí, že prodejní ceny se měnit nebudou. Osmiválcové „géčko” L stojí aktuálně v Česku 2,4 miliónu korun, v nabídce je i šestiválcová a dvanáctiválcová verze.