Článek
Elektrická verze potěší působivým dojezdem, rychlým nabíjením a poprvé i předním kufrem.
Vůz bude dostupný s plně elektrickým i hybridním pohonem, přičemž jako první na trh dorazí elektromobil. Ten přitom sází na nový přístup k designu, který by měl být bližší spalovacím autům.
Příď zaujme výraznou uzavřenou maskou, která je osazena osvětleným logem trojcípé hvězdy a 142 samostatně nasvícenými menšími hvězdami. Hlavní světlomety jsou standardně LED a propojené tenkou osvětlenou linkou, volitelné sofistikovanější LED světlomety navíc dostanou světelný podpis ve tvaru hvězdy.
Z profilu pak vůz sází na elegantní uhlazené tvary, díky nimž se povedlo stlačit koeficient aerodynamického odporu na hodnotu 0,21. Za zmínku pak stojí například zapuštěné kliky dveří, aerodynamicky optimalizované tvary kol o průměru 17 až 19 palců a nechybějí ani volitelné pakety jako AMG Line, AMG Line Plus nebo Night pro osobitější vzhled.
Po stránce rozměrů nová generace CLA nepatrně povyrostla. Do délky se natáhla o 41 mm na 4722 mm a rozvor byl prodloužen o 61 mm na 2789 mm. Kabině pak dominuje moderní a minimalistický design včetně palubní desky MBUX s 10,25palcovým přístrojovým štítem, 14“ infotainmentem a stejně velkou obrazovkou před spolujezdcem.
Posádka se může těšit na tradičně kvalitní čalounění a volbu prémiových materiálů. Po stránce softwaru by měl zaujmout především zcela nový operační systém MBUX, který využívá systémy umělé inteligence od společností Microsoft a Google. Chybět tak nebude virtuální asistent ani integrace systémů ChatGPT, Microsoft Bing a Google Gemini.
Zavazadlový prostor nabídne standardní objem 405 litrů, novinkou je ovšem přední kufr, tzv. frunk, který u plně elektrické verze nabídne dalších 71 litrů prostoru.
Elektrická verze bude dostupná ve verzích CLA 250+ a CLA 350 4Matic EQ Technology. Základní verze je osazena elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 200 kW (272 k) a dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 694 až 792 kilometrů dle WLTP. Spotřeba i díky propracované aerodynamice dosahuje 12,2-14,1 kWh/100 km.
Výkonnější verze už nabídne pohon všech kol a kombinovaný výkon 260 kW (354 k). Dojezd by se měl pohybovat kolem 672-771 kilometrů dle WLTP.
Obě elektrické verze stojí na nové 800V platformě a jsou osazeny lithium-iontovou baterií s kapacitou 85 kW, která bude podporovat nabíjení při výkonu až 320 kW, což je v kompaktním segmentu nadprůměrná hodnota. Během deseti minut by tak za optimálních podmínek mělo být možné získat dojezd dalších 325 km.
Elektrické verze doplní ještě hybridní model, o kterém zatím mnoho nevíme. Základem by však měl být 1,5litrový zážehový čtyřválec v kombinaci 48V hybridní technologií, baterií o kapacitě 1,3 kWh a elektromotorem integrovaným do osmistupňové dvouspojkové převodovky. Také hybrid bude dostupný jako předokolka a čtyřkolka.