Hlavní obsah

Malá elektrická škodovka na první skice. Dostane sourozence od Volkswagenu a Cupry

Tři malé elektromobily koncernu Volkswagen mají přijít na trh v roce 2025, mají se vyrábět ve Španělsku a mají mít pohon předních kol díky upravené platformě MEB. Nejméně dva z nich budou patrně vypadat jinak, než se dosud očekávalo.

Foto: Škoda Design

Skica budoucí elektrické škodovky

Článek

Že je koncept Volkswagenu ID.Life předzvěstí malých elektromobilů na upravené platformě MEB pro několik značek koncernu VW, bylo jasné, už když se na mnichovském autosalonu v roce 2022 představil.

Volkswagen představil ID.Life, koncept malého elektromobilu do města

AutoMoto

Koncern nyní na svém twitterovém účtu sdílel tři skici aut, do nichž by se mohl přetavit. Kuriozní je, že nejblíž původnímu konceptu nemá být volkswagen, nýbrž škodovka a cupra.

Škodovka na zeleném obrázku vypadá o poznání hranatěji, než na co jsme dosud zvyklí. Vypadá to tedy, že vůz ponese nový designový jazyk, který automobilka poodhalila před několika týdny. Jmenuje se „Modern Solid“ a má se blíže představit už v letošním roce.

Škodovky budou vypadat jinak. Automobilka letos představí nový designový jazyk

AutoMoto

I ostatní verze tohoto malého elektromobilu patrně budou vypadat jinak, než jsme očekávali. Volkswagen bude oproti konceptu ID.Life kulatější, cupra má vycházet z konceptu Urban Rebel a oproti němu zase na skice vypadá hranatější a s méně prvky inspirovanými v motorsportu.

Foto: Cupra

Skica budoucí elektrické cupry

Všechny tři vozy by měly stát na zkrácené verzi platformy MEB, označené „Entry“, tedy „Vstup“. Jak víme už z prezentace konceptu ID.Life, tato verze má mít pohon přední nápravy. Základní MEB, na níž stojí např. VW ID.3 nebo Škoda Enyaq iV, přitom má hnací zadní nebo všechna kola.

Web Autocar hovoří o tom, že tyto tři vozy budou nástupci Volkswagenu e-up!, Škody Citigo-e iv a Seatu Mii Electric. Koncept ID.Life však byl velikostí někde mezi těmito miniaturními trojčaty a Volkswagenem Polo.

Foto: Volkswagen

Skica budoucího elektrického volkswagenu

Všechny tři vozy by se měly vyrábět ve Španělsku, a to od roku 2025. Automobilka Seat tam za tímto účelem přebudovává továrnu v Martorellu. Koncern VW také plánuje postavit obří továrnu na baterie v přímořském městě Sagunto.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Ralf Brandstätter představuje koncept Volkswagen ID.Life na mnichovském autosalonu v září 2021. Za ním vidíme vyobrazenu platformu MEB Entry.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám