Článek
Svolání automobilů v pondělí nařídil americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Automobilka se opakovaně snažila úřad přesvědčit, že opatření není nutné, protože neexistuje bezpečnostní riziko. Majitelé vozů však reagovali obviněním, že GM upřednostňuje své zisky na úkor bezpečnosti, napsala agentura AP.
Automobilka uvedla, že se i nadále domnívá, že svolání vozů není podložené faktickými a vědeckými poznatky. Rozhodla se však, že „se podrobí rozhodnutí NHTSA a začne podnikat nezbytné kroky”.
Nejen Holden a Saab. Značky, které pohřbil koncern GM
Nafukovače společnosti Takata dělají automobilovému průmyslu starosti již několik let. Při aktivaci totiž mohou prasknout a vymrštit do vozu kovové části. Jsou spojovány s téměř třemi desítkami úmrtí a automobilky již kvůli nim musely svolat k opravě desítky milionů vozů.