Hlavní obsah

Mahindra se odvázala, indická značka představila futuristické elektromobily

Indická automobilka Mahindra se proslavila především svými dostupnými modely, nyní se však pochlubila dvojicí produkčních, čistě elektrických modelů, které zaujmou vzhledem i technologiemi.

Foto: Mahindra

Mahindra BE 6e a XEV 9e

Článek

Řada evropských automobilek dlouhodobě hovoří o významu indického trhu, kde se snaží prosadit se speciálně postavenými, dostupnými modely. Indie má však i vlastní automobilky, jakou je Mahindra. A právě tato značka se nedávno pochlubila dvojicí futuristických SUV-kupé modelů BE 6e a XEV 9e s čistě elektrickými pohony.

Oba modely sdílí rozvor 2775 mm, menší BE 6e ale měří na délku 4371 mm, zatímco větší XEV 9e měří 4790 mm. Menší SUV-kupé přitom zaujme agresivnějším vzhledem s nevšedně tvarovaným denním svícením a agresivní přídí, zatímco větší XE 9e sází na konzervativnější přístup k designu.

Kabina modelu BE 6e byla inspirována kokpitem stíhačky a nabízí dvojici 12,3palcových obrazovek a head-up displej s rozšířenou realitou. Futuristický vzhled dotváří ambientní osvětlení, výrazně tvarovaná sedadla či popruhy pro otevření dveří. Kufr nabízí objem 455 litrů, dalších 45 litrů je pod přední kapotou.

Škoda představila Kylaq, crossover za 220 tisíc se do Evropy nedostane

AutoMoto

Model XEV 9e nabízí luxusnější prostředí s trojicí 12,3palcových obrazovek, osvětlenou panoramatickou střechou, prémiovým audio-systémem a hodnotnějšími materiály v kabině. Kufr nabízí objem 665 litrů, dalších 150 litrů je pod přední kapotou.

Oba modely dostaly systém Artificial Intelligence Architecture s vysokým výpočetním výkonem, bezpečnostní výbava zahrnuje 7 airbagů a nechybí ani asistent řízení na druhé úrovni, panoramatický kamerový systém nebo funkce vzdáleného parkování.

Oba modely stojí na nové elektrické platformě INGLO, která nabízí částečně-aktivní tlumiče, pětiprvkové zadní zavěšení a primárně pohon všech kol. V závislosti na výbavě je na zadní nápravě elektromotor o výkonu 170 kW (231 k), respektive 210 kW (286 k). Zrychlení z nuly na 100 km/h je tak otázkou 6,7 až 6,8 sekundy.

V podlaze je uložena LFP baterie s kapacitou 59 kWh či 79 kWh, přičemž dojezd menšího modelu BE 6e by měl dosahovat 550 km, větší XEV 9e nabídne 533 kilometrů. Rychlonabíjení je k dispozici při výkonu 175 kW, z 20 na 80 procent by tak nabití mělo trvat kolem 20 minut.

Nové modely vstoupí na indický trh začátkem příštího roku, přičemž cena menšího BE 6e by měla v přepočtu začínat kolem 536 000 korun, zatímco větší XEV 9e přijde v přepočtu minimálně na 619 000 korun.

Automobilky Škoda a Volkswagen zkřížily SUV, sedan a pick-up do jednoho vozu

AutoMoto

Výběr článků

Načítám