Článek
Když vedle sebe na start závodu postavíte rychlé auto a rychlou motorku, většinou získá vavřínový věnec motorka. Prostě proto, že její poměr výkonu ku hmotnosti je nesrovnatelný s poměrem automobilu. Tím spíš, když je auto hybrid, a tedy těžší, než by být muselo.
Něco takového je k vidění i na videu z dílny britského magazínu CarWow. Jeho autoři vzali Hondu NSX, hybridní sporťák, který váží 1725 kg a nabízí 507 koní a 550 Nm. To znamená 294 koní a 319 Nm na tunu.
Vedle ní postavili Hondu CBR 1000 RR, která na váze ukáže 195 kg a její litrový motor nabídne 192 koní a 116 Nm. Na tunu to dává 985 koní a 595 Nm. Jak tohle asi může dopadnout? Že je Honda NSX v přímce vážně rychlá, už víme, ale čísla hovoří jasně... [celá zpráva]
Výsledek prvního závodu řadu lidí překvapí - čtyři kola vyhrála. Ovšem jezdec na motorce tomu výrazně pomohl svým neumělým startem; skoro se divíme, že autoři videa závod nezkusili opakovat. Čtvrt míli zajelo NSX za 10,8 sekundy, CBR za 11,2 sekundy.
Ovšem, proti motorce funguje také fyzika. Sice má v přepočtu na hmotnost obrovský výkon, ale má jen jednu zadní pneumatiku s relativně úzkou kontaktní plochou na to, aby svůj výkon přenesla na asfalt. NSX má oproti tomu čtyři pneumatiky s mnohem širšími kontaktními plochami a také pohon všech kol.
Tahle výhoda ovšem platí jen při pevném startu. Závod s letmým startem už dopadl úplně jinak, Honda NSX v něm byla totálně zničena. Zcela v duchu toho, jak silně dokázala motorka v prvním závodě svou ztrátu stahovat.