Hlavní obsah

Má auto šanci? Honda NSX ve sprintu vyzvala superbike Honda CBR 1000 RR

Superbiky většinou vnímáme jako stroje, které jsou pro seberychlejší auta po stránce rychlosti nedostižné. Video, ve kterém se poměřuje čtyřkolová Honda NSX s dvoukolovou Hondou CBR 1000 RR, nicméně ukazuje, že tomu tak nemusí být vždy a že záleží i na člověku za volantem, resp. v sedle.

Foto: Acura

Honda NSX je v přímce vážně rychlá. Porazit ji jde. (Ilustrační foto)

Článek

Když vedle sebe na start závodu postavíte rychlé auto a rychlou motorku, většinou získá vavřínový věnec motorka. Prostě proto, že její poměr výkonu ku hmotnosti je nesrovnatelný s poměrem automobilu. Tím spíš, když je auto hybrid, a tedy těžší, než by být muselo.

Něco takového je k vidění i na videu z dílny britského magazínu CarWow. Jeho autoři vzali Hondu NSX, hybridní sporťák, který váží 1725 kg a nabízí 507 koní a 550 Nm. To znamená 294 koní a 319 Nm na tunu.

Vedle ní postavili Hondu CBR 1000 RR, která na váze ukáže 195 kg a její litrový motor nabídne 192 koní a 116 Nm. Na tunu to dává 985 koní a 595 Nm. Jak tohle asi může dopadnout? Že je Honda NSX v přímce vážně rychlá, už víme, ale čísla hovoří jasně... [celá zpráva]

Výsledek prvního závodu řadu lidí překvapí - čtyři kola vyhrála. Ovšem jezdec na motorce tomu výrazně pomohl svým neumělým startem; skoro se divíme, že autoři videa závod nezkusili opakovat. Čtvrt míli zajelo NSX za 10,8 sekundy, CBR za 11,2 sekundy.

Ovšem, proti motorce funguje také fyzika. Sice má v přepočtu na hmotnost obrovský výkon, ale má jen jednu zadní pneumatiku s relativně úzkou kontaktní plochou na to, aby svůj výkon přenesla na asfalt. NSX má oproti tomu čtyři pneumatiky s mnohem širšími kontaktními plochami a také pohon všech kol.

Tahle výhoda ovšem platí jen při pevném startu. Závod s letmým startem už dopadl úplně jinak, Honda NSX v něm byla totálně zničena. Zcela v duchu toho, jak silně dokázala motorka v prvním závodě svou ztrátu stahovat.

Výběr článků

Načítám