Článek
Nový závodní speciál Genesis GMR-001 Hypercar závodní třídy Le Mans Daytona h vychází z konceptů X Gren Berlinetta a X Gran Racer Vision GT, jeho design ovšem prošel drobnými úpravami, které splňují požadavky třídy LMDh.
Podobně jako další závodní speciály LMDh, také GMR-001 zaujme aerodynamicky tvarovanou karoserií s vystouplými blatníky, masivními aerodynamickými prvky a klasickým kokpitem. Jeho příslušnost ke značce Genesis ovšem zdůrazňuje například osvětlení v podobě dvou tenkých LED linek v předních blatnících.
Vůz má také výrazný přední splitter, ploutev za kabinou a masivní zadní spoiler s aktivními prvky. Také vzadu pak vidíme světelný podpis se zdvojenou linkou a nechybí masivní difuzor. Karoserii závodního vozu pak nejspíš ozdobí i nově představené logo stáje Genesis Magma Racing.
V jejím čele bude stát Cyril Abiteboul, prezident Hyundai Motorsport GmbH, který sbíral zkušenosti ve světě F1 se stájemi Caterham a Renault. Za volant usednou zkušení vytrvalostní jezdci Adré Lotterer (trojnásobný vítěz 24h Le Mans) a Luis „Pipo“ Derani (čtyřnásobný vítěz 12h Sebring).
Parametry stroje společnost nezveřejnila, třída LMDh nicméně omezuje nejvyšší výkon na 500 kW, přičemž 50 kW musí generovat elektromotor. Poháněna jsou zadní kola a minimální hmotnost stroje je stanovena na 1030 kilogramů.
Domovem závodní divize Genesis se stane francouzský okruh Circuit Paul Ricard, kde bude v příštím roce probíhat technický vývoj. Premiéru bude mít GMR-001 v šampionátech WEC včetně 24hodinovky Le Mans a americkém IMSA v letech 2026 a 2027.